onsdag, november 07, 2012

ENERGIFULL DAG

Hej jag heter Malin och jag har aldrig tid att sätta mig och skriva här för jag lever ett sånt fantastiskt liv, men som är väldigt busy!

Igår var det dags för valet!! Fantastiskt att få vara här i USA och få uppleva ett amerikansk presidentval från insidan av en amerikansk familj. Hur många får en möjlighet att göra något sånt liksom!? Det har varit så intressant och spännande. Igår satte vi oss lagomt i soffan framför tvn (förresten första gången mina värdföräldrar använt den som jag har sett sedan jag kom hit) jag och mina värdföräldrar då Obama förklarades som vinnare och (nu tänkte jag skriva vår för att jag hört det så mycket nu, men det blev lite fel) USAs president i fyra år till, efter att ha följt valet online. Det är nu också lagligt i Washinton State för gay-par att gifta sig och att använda marijuana om man är över 21. mer än hälften av WA röstade förresten på Obama, precis som resten av västkusten. Jag är faktiskt glad att jag bor här. Vet inte vad jag tycker om det där med marijuana dock, fattar att alla tycker "wiie, awesome, så kul, häftigt, man borde få släppa lös, osv osv", men tänker man efter är det ju bara dumt. Att göra det lagligt kommer att skapa ett större missbruk och förstöra fler människors liv. Kolla bara på hur det är med alkohol, och det här är marijuana vi talar om, det har avrit olagligt av en anledning. Själv tror jag inte det var rätt val, ett väldigt kul och spännande val, men absolut inte rätt i ju med att jag tror det kommer skapa mer negativa saker än positiva. Men det är bara min åsikt.

Idag har i alla fall varit en fantastisk dag, helt jävla fantastisk!! Jag började dagen med att kliva upp halv 6 på morgonen för att gå på gymmet. Ja, tro det eller ej men jag gjorde det! Anledningen var att som ni kanske märkt här på bloggen så har jag varit ganska trött senaste tiden. Men efter jag tränat i måndags så kände jag mig så full av energi, så jag tänkte att hej! om jag börjar dagen med ett träningspass kanske det ger mig energi till resten av dagen. Så sagt och gjort, jag gick helt enkelt och la mig en timme tidigare för att kliva upp en timme tidigare för att gå på gymmet och testa om det faktiskt skulle göra mig piggare, även fast jag klev upp tidigare. Och vet ni vad, det funkade!! Jag har varit så pigg och full av energi idag (kan visserligen bero på det fantastiskt bra, soliga vädret vi haft också)

I alla fall så fungerade det, jag började arbetsdagen 7 am piggare än jag någonsin gjort! Sedan stannade jag på Es skola, eller rättare sagt, jag hjälpte till att skjutsa henne till en brandstation där hela skolan skulle på studiebseök och de behövde hjälp med skjutsning. Men jag stannade där på besöket, vilket gav massa minnen och känslor då jag tänkte tillbaka på min tid på Räddningsgymnasiet. Jag ska inte ens ge mig in i att försöka förklara någonting om det, för ingen utanför Sandö kan förstå.

Det gav mig mindre än en timmes paus, hann kasta i mig en rejäl lunch (man blir hungrig av att var såhär energifull) sedan tänkte jag att jag skulle fortsätta min hurtiga dag genom att bege mig ut på en cykeltur med E. Så jag satte på Ridebehinden på min cykel och cyklade iväg för att hämta henne på skolan, i det fantastiskt vackra vädret vi hade idag. Klarblå himmel, perfekt höstdag i vackra Seattle. En sån dag med så många ögonblick man önskat att man kunnat fånga dem på något sätt och ta med sig till de regniga dagarna, eller visa alla man känner hur fantastisk den här staden är. Sånt som inte går att fånga på kort eller något annat.

Vi hade en underbar cykeltur längs Queen Anne Boulevard, en slinga runt hela berget. Tog två pauser och passade på att knäppa lite kort med min söta lilla busunge!

Sedan hade jag specialtime with A. Hämtade upp henne på skolan, vi åkte och köpte en bagel åt henne och sedan hade jag med mig lite snack så vi hade picknick i Kerry Park medans solen gick allt längre och längre ner. Hur mysigt som helst! Och så kul att det var just med henne, för jag har inte lika mycket tid med henne som med E, så det var verkligen speciellt. Vi gick till lekplatsen sedan och lekte. Jag fortsatte med min energiska dag, sprang runt och lekte (nästan) lika mycket som henne. Vi hade massa tävlingar, och hon är så pass stark och snabb att jag kan nästan ge allt jag har. Det är inte ofta jag behöver "låtsas" för att låta henne vinna, ibland vinner hon faktiskt även fast jag gör mitt bästa! Kan ha att göra med att hon är liite mindre och smidigare att göra också, hehe!

Jag tog henne på hennes simming och sedan åt vi hemmagjord pizza ikväll, ååh så gott!! Nu försöker jag tagga igång energin igen för min andra tur till gymmet för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar