söndag, november 04, 2012

LEDIG SÖNDAGKVÄLL

Det känns konstigt att faktikst ligga i sängen kl 8 en söndag kväll. I vanliga fall skulle jag jobba just nu, eller vara på väg över till Marco för att se the Walking Dead. Jag jobbade igårkväll istället för nu ikväll, och det kommer aldrig mer att bli något Walking Dead hemma hos Marco igen. Det känns så konstigt, och så overkligt.

Idag började jag dagen med match redan klockan halv tio på morgonen. Det var en tuff match,vi spelade mot topplaget som bara förlorat en match under den här säsongen, mot oss faktiskt. Och vi hade också bara förlorat en, tills idag. Blev tyvärr en förlust. Men en rättvis sådan, de var det bättre laget och vi saknade tyvärr ett par av vad jag tycker är våra bästa spelare. Men det var en riktigt rolig match, eftersom den var tuff fick jag mycket skott och fick verkligen kämpa! Det är stor skillnad när en kille på 30 år skottar än när en tjej på 20 gör det, en del skott var riktigt hårda! Och fint palcerade, omöjliga att ta.. Det var speciellt en kille som jag tror gjorde nästintill alla mål, lätt deras bästa spelare.

Dagen spenderade jag turistandes med Rebecka! Vi promenerade till Fremont för att klättra på trollet under bron, så nu har vi gjort det, coolt! Och så gick vi på Fremont Sunday Market som enligt några amerikanska killar skulle vara ett måste.Vi skrattade åt det eftersom besvikelsen var ett faktum! Vi åkte till downtown, käkade lite och sedan satt vi utanför Starbucks, pratade, var trötta och kollade på folk.

Det är intressant att sitta still nere på stan. Det är så mycket folk i rörelse och det händer alltid saker rutn omkring en. Först kom en kille från Kanada fram och frågade vad vi skulle göra idag, han ville ha någon som visade han runt i Seattle. Vi tackade vänligt nej eftersom vi båda var upptagna. Sedan kom en tjej med en kamera fram och berättade att hon skrev något i stil med "fashion in Seattle" eller något, och frågade om hon kunde få ta kort på oss. Haha! "You dont even have to move, just sit like that" och sedan gjorde hon en closeup på mina leriga, oknutna boots, haha! It was so strange. But kind of funny too!

Sa hej då till Rebecka, åkte hem och så kom Sarah tjejen från Schweiz och plockade upp mig och vi åkte på vårt monthly au pair-meeting tillsammans. Det var egentligen ett möte för både au pairena och värdfamiljerna,och man skulle ta med sig mat från sitt hemland. Min värdfamilj var upptagen idag och jag hade inte tid att laga någon mat, hehe. Men det var kul ändå, träffade alla jag känner i mina au pair-grupp och många fler, fick till och med mysa lite med Johannas fina värdbarn, åh så små och söta dom var! Första gången jag ser dom vakna, haha.

Nu ligger jag som sagt redan i sängen, helt utslagen. Jag är ledig på morgonen imorgon eftersom man måste vara ledig 1,5 dar varje vecka och jag jobbade i lördagskväll. Det känns helt underbart, för det betyder att jag kan sova ut!! Trodde jag, men som vanligt kommer något roligare upp. Ska nog träffa Marco ett tag, ta vara på tiden som är kvar innan han lämnar. Men förhoppningsvis somnar jag tidigt ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar