söndag, november 25, 2012

SUNDAY CATCH UP

Min vanliga söndags-kvälls-catchingup! I fredags åkte jag alltså hem från San Diego, vilket var tråkigt, både för att åka hem fårn solen till regnet, att åka hem från semestern tillbaks till jobbet, men också att vara pår esande fot hela Black Friday. Black Friday är en gång om året (efter thanksgiving tror jag?) och det är då folk köar hela natten för att komma in först i butikerna när de öppnar för att slåss om alla varor som har sjukt låga priser! Hade faktiskt varit lite kul att få uppleva det, om inte annat bara för att kunna säga att man varit och shoppat på Black Friday. Men istället var jag tvungen att säga hejdå till min värdmormor och -morfar som är två fantastiska personer, så snälla och trevliga, roliga, har verkligen känt mig så välkommen hos dem.

Sedan skjutsade min värdpappa mig till flygplatsen och jag skulle flyga själv för första gången! Var lite nervös, men det gick så bra. Är tacksam över att min värdmamma hjälpte mig checka in online kvällen före, så jag behövde bara lämna in min väska, gå igenom säkerhetskontrollen och sen vänta på att få boarda planet och så bar det iväg. Sedan lyckades ag utan några problem hitta till shuttlen, hitta min väska och ta mig till light railen och åka med den till downtown och sedan ta bussen hem till Queen Anne. Var ett jäkla släpande på resväskan dock, som jag fått låna av min värdpappa för att jag bara har min superstora som ajg hade med mig hit. Den var alldeles för stor för att släpa till San Diego, men samtidigt saknade jag smidigheten den ger med sina 4 stycken 360 graders hjul!

I alla fall var jag bara så trött och deprimerad över att mötas av grå himmel och regn att jag gick och hyrde två filmer och sedan låg jag i sängen resten av kvällen tills jag somnade. På lördag morgon tog jag bussen till Issaquah och Anna hoppade på på Mercer island, Maja hämtade upp oss och vi åkte till Ikea för att äta köttbullar. Jag åt svenska pannkakor istället dock eftetrsom det kändes som jag nyss ätit köttbullar, och ååååh så gott det var!! Har inte ätit det heller sedan jag kom hit. Kändes konstigt med lingonsylt till dock, har man inte alltid hallon eller jordgubbssylt? Här verkar man tro att det ska ätas med lingonsylt i alla fall, kändes helt fel. Vi köpte såklart lite svensk mat också! Om nu chokladbollar räknas till mat.

Vi åkte vidare till South Center Mall där vi var och shoppade hela dagen! Köpte lite kläder till mig själv och andra småsaker, fick även lite presenter inköpta vilket kändes bra! Sedan mötte vi upp Sandra och åkte hem till Maja och såg film. Hade en bra dag!

Vaknade på söndagsmorgonen för att bli serverad French Toast som Maja skrutit om så länge att hennes värdmamma gör jättegoda. Så äntlgien fick jag äta dem, och de var fantastiska! Så gott, åt tills jag sprack. Sedan skyndade vi oss iväg till bussen. I downtown samlades vi, jag, Maja, Elinore, en ny svensk au pair som heter Arbnore, Rebecka, Linnea för att åka upp till Ballard och den skandinaviska butiken där. Lyckades faktiskt lägga band på mig och bara köpa lite lakrits. Sedan mötte vi upp Anna i downtown, och sedan även Sandra, vi gick runt i butikerna och shoppade lite till. Vill inte avslöja hur mycket jag gjort av med i helgen, men jag hade fått betala det tredubbla i Sverige så jag är nöjd!!

Kände att det mest blev en text med "gjorde det här, sen det här och så det här och nu har jag gjort det här" men det är så jobbigt att skriva ikapp så många dagar, nu vet ni vad jag har gjort i alla fall om ni är intresserade av att läsa det. Just nu sitter jag som vanligt och "jobbar" (=jag har nattat tjejerna och nu sitter jag vid datorn i köket och väntar på att mina värdföräldrar ska komma hem från "date night"). Vilket dom nyss gjorde och nu ligger jag i sängen, ställer klockan på 6 am och taggar gymmet imorgon OCH en tio-timmars jobbdag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar