lördag, november 03, 2012

HOPE SOLO

Det har inte bara varit mycket Halloween den här veckan utan ovanligt mycket fotbollsrelaterade saker har också hänt! Jag har glädjen att meddela att jag i torsdags fick träffa en av mina största idoler, någon som jag verkligen ser upp till, inte bara för den fantastiska fotbollsmålvakten hon är utan hon verkar vara en så bra person också. När jag insåg att jag skulle flytta till Seattle och att det då faktiskt fanns en chans att jag skulle få träffa henne, trodde jag aldrig riktigt på det (ville snarare inte börja hoppas på något som kanske inte skulle hända). Men jag fick chansen i torsdag, tack vare min värdpappa som berätta det för mig, och jag tog den. Jag åkte iväg på en autografskrivning av Hope Solo. Gaah! Det var sjukt häftigt att få se henne på riktigt, att få prata med henne och få hennes autograf! Jag var en av de lyckliga 300 som fick en signerad fotboll och ett par minuters pratstund med Solo. Skulle kunna sitta och babbla på hur länge som helst om hur glad jag är över att fått träffa henne och hur häftigt det var osv.

Jag frågade henne i alla fall om hon kommer ihåg någonting på svenska från den tiden hon spelade i Göteborg, hon skrattade och sa något i stil med "go och glad göteborgare" på väldigt taskig svenska, haha! Sedan passade jag även på att säga att jag tycker hon är awesome, att jag också är målvakt, hon undrade lite hur länge vi (jag och Johanna C) skulle vara i USA osv. Det bästa var nog "Good bye my Swedish friends!". Aaah, den kvällen gjorde verkligen min dag!! Det enda tråkiga var att man inte var tillåten att ta kort innanför avspärrningen.. Så tyvärr fick jag inte det jag helst av allt ville ha den kvällen, ett kort tillsammans med henne. Men jag tog några på avstånd , och så fick jag såklart bollen med autografen i alla fall!

Som om det inte var nog med det har jag faktiskt träffat en annan fotbollskändis den här veckan (idag lördag), och faktiskt inte bara träffat utan umgåtts och ätit lunch med! Adam Johansson och hans svenska flickvän var överbjuden på lunch hemma hos oss idag. Och ja, då menar jag Adam Johansson i det svenska fotbollsslandslaget som annars spelar här i Seattle Sounders som jag såg spela bara för ett par veckor sedan! De var jättetrevliga båda två och jag ska försöka flörta med Helena (flickvännen) att komma och spela fotboll i mitt lag någon dag, skulle vara kul!! Behöver hjälp med att sänka medelåldern i laget, hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar