söndag, januari 13, 2013

ANOTHER WEEKEND IS OVER

Helgen är över igen, det är söndag kväll och jag jobbar. Vilket innebär att sitta här vid datorn på nedervåningen efter att ha nattat tjejerna, inte så att det känns som att jobba direkt. Idag var till och med en extra chill kväll eftersom istället för att mina värdföräldrar åkte iväg och åt middag tillsammans och jag stannade hemma med tjejerna och lagade middag åt dem, så gick vi ut hela familjen och åt på 5spot här på QA. Jättegott och jättemysigt var det! När vi kom hem gick mina värdföräldrar iväg för att ha lite egentid tillsammans och jag nattade tjejerna, och nu sitter jag här!

Resten av helgen har varit bra, ganska lugn, inte gjort något jättestort utan försökt hålla i pengarna inför nästa helg som spenderas i Californien och San Francisco! I fredagskväll var jag med Sarah, vi satt på Starbucks jättelänge och pratade om allt möjligt. Jag vet att hon brukar försöka läsa min blogg på svenska, hon förstår en del eftersom tyska och svenska kan vara lite lika. Men hon sa att hon brukar leta efter sitt namn och om hon ser det försöka läsa vad jag skriver om henne. Så nu ska jag skriva det här till dig Sarah: Du är den bästa schweiziska vännen jag har, men också den enda så det kanske inte säger så mycket. Men jag tycker om dig. Som du sa "If youre brave enough to say good bye, life will reward you with a new hello" Puss och kram, hoppas du njuter av solen i Hawaii! För ja, hon är i Hawaii just nu en vecka med sin värdfamilj, är inte bara lite avundsjuk på det..

I lördags tog jag en lååång promenad med Johanna i ca 2 timmar. Vädret i Seattle är fantastiskt just nu! Solen har skinit i jag vet inte hur många dagar i sträck, men eftersom himlen är klarblå är det också iskallt. Eller ok det ligger runt 0 celsius, ibland nån grad under, det blir lite kallare på kvällen. Så det är väl ingenting jämfört med hur ni har det hemma i Sverige just nu, men det känns tusen gånger kallare, kanske för att jag inte är van vid de 25 minusgraderna som jag vanligtvis brukar ha på vintern, utan att det ligger runt 4 grader plus. Jag ska inte klaga antar jag!

På kvällen åkte jag till Maja och hade sleepover, en härlig och chill dag! Idag var det au pair-möte, vi var och åkte skridskor tillsammans. Det var verkligen superkul, åka skridskor och träffa massa vänner, kan inte bli bättre än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar