tisdag, januari 29, 2013

SUNSHINE IN THE RAIN

(yeeeesss jag har fortfarande Internet, peppar peppar!!) det var allt jag hann skriva igår kväll när jag kom hem innan det dog igen, haha det är ju nästan som att någon driver med mig! Eller så glömde jag att ta i trä.

Nu sitter jag i alla fall på ett café, dricker en latte och får äntligen lite Internet-tid. Satt just och funderade på att det här är något jag kommer sakna när jag kommer tillbaks till Sverige. Här i USA är det inget konstigt att gå till ett café själv, sitta och läsa en bok eller framför allt sitta med laptopen. Hur ofta är det någon som går själv till ett café hemma i Sverige? Där är det väl inte ens en garanti att caféerna har gratis WiFi i Sverige? Här är det nästan en självklarhet, i stort sett alla allmänna ställen har det.

Det är i alla fall jättemysigt att sitta på ett café, en fönsterplats med en varm latte, musik i öronen, omgiven av folk men samtidigt ensam. Pricken på i hade varit en av de där goda muffinsen borta vid disken, men känns bra att kunna motstå, hehe!

Annars då, livet rullar på. Regnet börjar ta på krafterna. Man är som i en evighetslång höst som aldrig tar slut. Längtar väldigt mycket till sommaren nu! Det känns som att det kommer ge så många fler alternativ till saker att göra, och framför allt kommer man känna sig mycket gladare och inspirerad till att göra saker. Men samtidigt, det kan vara ganska skönt att ha en ursäkt till att spendera en morgon eller kväll med en film i sängen (om man har Internet dvs! Annars måste man gå till Redbox två blocks bort i REGNET och hyra en film, då är det inte lika kul längre)

Men jag har lite roliga saker att se fram emot den närmsta tiden också, även om de flesta planerna som smids just nu handlar om sommaren. Till helgen åker jag med min värdfamilj till Snoqualmie, en skidort en timme bort, tillsammans med några andra barnfamiljer för att åka skidor över helgen. Jag tar med mig Maja, så vi åker sälva på fredag kväll och åker hem på söndag kväll. Ska bli himla kul att åka lite slalom, trots att jag inte är en så värstingåkare som Östersundsbon Maja!

Helgen efter det ska jag på Cirque de Soleil med Johanna och hennes kompis, ska bli spännande! Sedan är det några små roliga saker som händer, sånt man får se fram emot när vardagen känns trist. Nästa stora sak som är nästan helt spikad blir Vancouver i mars.

Lite solsken såhär i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar