onsdag, januari 23, 2013

SAN FRANCISCO 3

Vaknade på söndagsmorgonen, pigg och utvilad! Vi cyklade iväg till en park och hade en vacker picknick där, mat har aldrig smakat så bra efter en dag utan.
Men säg den lycka som varar. Vi cyklade vidare förbi huset i tv-serien "Huset fullt" eller "Full House" som jag och lillsyrran alltid brukade se på när vi var mindre! Sedan rullade vi vidare mot Golden Gate Park som var den största parken jag någonsin sett, undantag för Central Park i New York då. Vi cyklade igenom hela och stannade lite och och såg den vackra naturen, en modellbåttävling, dans, bisonoxar haha ja det fanns allt möjligt! Det bästa var att i stort sett hela vägen från parken där vi hade frukost och genom hela Golden Gte Park var det bara nerför! Så vi rullade i stort sett hela förmiddagen.
Väl ute ut parken var vi framme på stranden och jag började må sämre igen.. Vi satt där på en mur och njöt av utsikten och livet, vilade lite innan vi gick vidare till ett utsiktställe och gjorde lite vandring nedför en klippa och igenom en grotta. Vi hade tänkt åka till en annan strand också men insåg att jag inte skulle kunna ta mig någonstans alls, var alldeles svimfärdig och kunde inte äta. Så vi rullade tillbaks till stranden där vi satt och bara njöt av varandras sällskap tills solen gick ner. Åh så vackert.
Vi tog bussen hem, som tur är har dom cykelstöd på bussarna här i USA så man kan ställa på cykeln där och åka buss, för jag hade inte orkat tagit mig hem annars. Det var en väldigt jobbig bussresa, jag satt och planerade hela tiden hur jag snabbt skulle kunna ta mig ut därifrån ifall jag behövde spy, haha.. kul.

Tillbaks på hostelet bestämde vi oss för att beställa hem lite mat, jag fick i mig några tuggor nudlar och kyckling. Så tråkigt att det fanns fler ställen vi hade planerat att se men som inte blev av pga att jag mådde så dåligt.. Tycker mest synd om Rebecka som missade allt det pga mig. Creds till henne som lyckats stå ut med mig och min klagomål hela helgen!!

På måndag morgon cyklade vi till Lombard Street, världens kurvigaste backe.
Sedan åt vi frukost på IHOP och det valet ångrade jag så innerligt resten av dagen. Det är ingen bra idé att trycka i sig 4 pannkakor efter att inte ha ätit nånting på två dagar, speciellt inte om man inte är riktigt frisk heller. Efter det låg jag på en bänk och mådde pyton medans Rebecka tog en tur på pier39 igen eftersom vi var alldeles där i närheten. Vi lämnade tillbaks cyklarna och så tog vi kort i en fotoautomat som minne! "Nu måste du anstränga dig till att se glad ut i ett par minuter i alla fall Malin"
Vi hade tänkt hinna med att åka till ett annat ställe också innan vi åkte hem, men vi åkte till flygplatsen istället och var där jättetidigt..
När det var middagsdags fick jag i mig ett par tuggor hamburgare, sen var det kört. Skämtade bort det med Rebecka och sa att nu kan jag check för en till sak jag gjort i San Francisco: spytt! Det är det inte alla som har gjort! Måste jag ens säga att flygresan hem var hemsk?

Snälla värdföräldrar som jag har så hämtade min värdpappa mig på flygplatsen med bilen. Sedan slog jag huvudet mot kudden och njöt av att vara tillbaks i min egna säng igen. Hem ljuva hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar