onsdag, januari 30, 2013

ROUGH MORNING

PUH med stora bokstäver. Vilken morgon jag har haft! Började jobba kl 6 för att min värdpappa åker till jobbet då och min värdmamma skulle åka till flygplatsen halv 7. Kl 7 hade taxin fortfarande inte kommit så vi väckte tjejerna och försökte få upp dem ur sängen och in i bilen så vi kunde skjutsa henne till flygplatsen istället. Efter mycket om och men kommer vi iväg, bara för att möta taxin tre blocks bort. Stannar till vid vägkanten och hon hoppar över till taxin, 45 minuter senare avfärd än beräknat. Men jag tror hon hann med flyget, stressat var det i alla fall!

Var ganska svårt att lugna ner tjejerna efter det också, så det blev ganska stressigt och tjafsigt hela morgonen, men det kunde ha gått mycket värre, om vi hade behövt skjutsa henne hela vägen till exempel! Nu kan jag i alla fall varva ner lite, har 6 timmar ledigt idag igen för E är på playdate. Ska göra lite tvätt och sånt, kanske går på gymmet. Det är regn och jättetjock dimma ute, kunde inte ens se toppen av Space Needlen. Man tappar liksom lusten att hitta på något när vädret är som det är. Längtar supermycket tills helgen, ska bli så kul att åka slalom, umgås med familjen och Maja, vara uppe i snön!

Det riktigt kliar i fingrarna på mig då jag är så sugen på att införskaffa mig en ny skidjacka, har ett bra ställ hemma i Sverige men den ville jag inte släpa hit för att använda nån gång, skulle bli massa extra att släpa hem bara. Mamma tog med sig ett gammalt skidställ till mig när de var här över jul, så kan jag bara lämna kvar det här eller slänga det när jag åker hem till Sverige igen, det är inget jag behöver släpa hem igen, men tycker det är jättefult och inte alls så bra. Man blir så sugen på att köpa alla sånna kläder och saker som är dyrt hemma när man är här, du får märkeskläder i USA för ett så mycket bättre pris. Men det finns mycket man vill köpa och ännu mer man vill göra, så det gäller att hålla o pengarna, vilket är svårt!

Mina ben är förövrigt döda efter en jättebra class på colleget igår. Den nya läraren är super, även fast jag tyckte om den gamla minst lika mycket. Den här kör mer på fokuserad styrka och intensivare kondition, vilket jag tycker är kul. Men åh så jag börjar sakna fotbollen hemma i Sverige. Laget, träningarna, fotbollen i sig, att ha något att sikta på en match eller en cup. Man tränar för en anledning, och för att det är så sjukt mycket roligare att träna fotboll än någonting annat! När jag tänker på hur det kommer att vara att komma hem till Sverige igen, vilket man funderar över på lite då och då, hur det kommer vara, vilka man kommer träffa, vad man komma göra, speciellt vad man kommer äta haha, i alla fall så brukar jag då också tänka på hur det kommer vara att få gå på en svensk fotbollsträning med mitt lag hemma igen. Den dagen, den lyckan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar