onsdag, januari 16, 2013

THE SUN KEEPS ON SHINING

Som jag skrev i förra inlägget så har vi problem med Internet just nu här hemma, har varit lite irriterande ibland men jag har överlevt! Solen fortsätter att skina här i Seattle, jag är så förvånad. Januari är ju den "värsta" vintermånaden och jag hade förväntat mig mycket regn under vintern här. Men igår åkte jag och E till Gasworks Park, lekte, sprang upp och ner för gröna kullar, hade picknick, kastade frisbee, blåste såpbubblor, när var senaste gången jag kunde göra sånt mitt i vintern!? Jag är så fascinerad av att gräset är knallgrönt här, ser ut som det gör en svensk sommar hemma. Sjukt ju! Och igår så blommade det tussilago i Gasworkspark. Känns då inte som vinter!

Idag har jag hunnit med ett arbetspass än så länge på morgonen. Sedan åkte jag till Green Lake och mötte upp Malin S. Vi var en av 100 stycken andra som promenerade där. Vi gick runt hela sjön, superhärligt i det här vädret!

Nu ska jag bädda rent i tjejernas sängar och slänga in lite tvätt i maskinen, sedan hämta E och en kompis för en playdate, så blir nog en ganska lugn eftermiddag. Ikväll måste jag packa väskan inför San Francisco för jag insåg just att jag jobbar hela torsdagen, har class på kvällen och sedan åker jag! Jag och Rebecka kommer att åka till flygplatsen redan på torsdag kväll för att flyget går så tidigt på fredagsmorgonen. Är så taggad nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar