tisdag, januari 15, 2013

GREAT START OF THE DAY

Det finns inget bättre än att börja dagen med en liten sovmorgon till 8.30, kliva upp och äta frukost, vara off men ändå få goa kramar av mina underbara tjejer och sedan gå vidare till gymmet. Köra stenhårt med en timme på löpbandet och 30 minuter på cykeln, en liten fin överraskning fick jag också då det har börjat jobba en ny kille där som är hur snygg som helst. Ville bara smälta när han sa "have a nice day" till mig när jag gick därifrån. Mamma mia! Grädden på moset var att komma hem till ett städat och fint rum och badrum eftersom städarna varit här. Och solen skiner, himlen är klarblå och det är inte en minusgrader. Hur kan den här dagen bli annat än bra med en sån här start!?

Nu ska jag åka och hämta E och sedan direkt till simning. Funderar på om vi ska hitta på något speciellt idag efter det, kanske åka till stranden eftersom det är så fint väder. Vi får se vad det lilla busfröet vill göra, A ska på en playdate efter skolan så det är bara jag och E på eftermiddagen, men sedan jobbar jag till kl 9 pm ikväll. Skickar lite energi till alla er hemma i Sverige som har snö och kyla!!

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha det bra i USA! :)

    Hur gamla är dina värdbarn?

    Jag såg några bilder från sin roadtrip. När du var ovanför molnen, var är de korten tagna? De ser ut att vara ett underbart ställe.

    Jag är en blivande au pair i matchningsprocessen just nu...du känner ingen som letar efter en ny au pair?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag verkligen! :)

      E är numera 5 år (hon var 4 när jag kom) och A är 6 men fyller 7 i april.

      Dom är tagna från på väg upp för ett av bergen i Olympic National Park i Washington. Det var jättevackert där, jag vill åka tillbaks till sommaren och hika lite där :)

      Åh, vad roligt! Jag hoppas du hittar en bra familj. Har du några frågor om matchningsprocessen så tveka inte att fråga :) Tvärr vet jag ingen värdfmilj som letar efter en ny au pair just nu..

      Radera