tisdag, januari 22, 2013

SICKNESS GIVES ME HOMESICKNESS

Man kan ju inte annat än längta hem lite när man ligger nerbäddad i sängen och varken humöret eller energin är på topp. Hem till mamma och pappa som tar hand om en när man är sjuk, kommer upp med vatten och glass och allt annat man vill ha. Och till Moa som.. Ja vad skulle hon göra.. Hon skulle inte vilja spendera mer än en sekund i mitt rum om jag var magsjuk för rädslan att bli smittad, hon skulle springa ner en gång i timmen och äta peppar i hopp om att döda alla bakterier. Den enda anledningen hon skulle ha till att komma in i mitt rum skulle vara för att låna kläder. Och hon är nog bara glad att jag inte är hemma nu när det kommer till det, nu går hon i min garderob hur hon vill. Kommer fortfarande ihåg förvåningen när jag skypade med henne för någon månad sedan och så sitter hon där helt oskyldig i MIN onepiece..

Det jag ville säga var i alla fall att man saknar hemma lite extra mycket när man är sjuk och bara ligger i sängen en hel dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar