fredag, januari 04, 2013

SWEDEN FOREVER ON GUMWALL

Så det tar lite längre tid än jag trodde att skriva ett inlägg om min semestervecka, gjorde så mycket och framörallt är det många bilder att gå igenom. Men nu till helgen kommer det ett inlägg, garanterat. Idag har jag inte tid, börjar jobba nu och efter jobbet ikväll ska jag och Johanna på bio. Ska äntligen få se the Hobbit!

Igår var en lätt dag, på morgonen bheövde jag bara kliva upp för att skjutsa E till hennes kamp, sedan var jag off tills min värdpappa kom hem efter att ha hämtat henne vid strax före halv 3. Så under min paus där promenerade jag ner till downtown och tog en kaffe på Starbucks i Columbia Tower med Rebecka, satt där jättelänge och pratade och njöt av den fatntastiska utsikten över bergen, solig dag och allt!

På kvällen mötte jag Johanna på gymmet en timme, gick tungt men efter ett till löppass idag känner jag att jag är på g igen. Taggad som tusan för ett år fyllt med träning och att äta nyttigt och allt det där klassiska. Så idag gick jag med på att tävla med Rebecka. I två månader, fram tills den 4 mars alltså, ska vi inte äta onyttigt. Och den som först äter onyttigt måste bjuda den andra på middag. (Undantag gäller när vi är i San Francisco!!) Personligen tror jag att det inte blir någon middag, vi kommer att klara det!

Kom just på att jag inte har skrivit här än om buset som jag och Rebecka gjorde kvällen innan min svenska familj anlände i Seattle. Så jag antar att det är dags att berätta. Vid 12 på kvällen packade vi in en sån här plaststol som man har utomhus i bilen, stannade på 7eleven och köpte 6 förpackningar med blåa och gula tuggummin och sedan åkte vi ner till downtown och där Gumwall. För ett par månader sedan när jag var där första gången med henne kom jag nämligen på den briljanta idén att vi skulle föreviga våran tid här i Seattle genom att göra svenska flaggan med tuggumin där. Sagt och gjort, äntligen blev det av!

Trodde gränden skulle vara helt övergiven och läskig, kanske fylld med hemlösa, pundare och alkolister. Men det visade sig att det låg både en restaurang och en pub där så vi var omgiven av folk hela tiden som var på väg dit, hem eller ute för frisk luft. Vi drog till oss ganska många intresserade och fick alla att gissa vilken flagga det var. Några killar kom till och med och hjälpte oss tugga tuggumin och en som var en fjärdedel svensk eller nåt sånt ville sätta dit ett tuggumi på flaggan så han kunde säga att han varit med och gjort den, haha.. Vi fick vara med på ett par bilder så att säga. Det var kul och blev riktigt snyggt! Nu kommer vi alltid (så länge ingen sätter tuggummin över) att finnas kvar här i Seattle, på gumwall!


1 kommentar:

  1. Smart! Tänk att det finns så många svenska au pairer i Seattle och ingen har tänkt på det förut! Så häftigt, vilket minne :)

    SvaraRadera