måndag, januari 28, 2013

MY WEEKEND

Jag är så less på Internetet nu, det fungerar på alla andra datorer i huset, utom på min. Det går fram och tillbaks, ibland har jag mottagning men oftast har jag ingen alls. Det är så hemskt för då känns det som att jag inte har någon kontakt med omvärlden alls, eller ok jag har ingen kontakt med Sverige rättare sagt.

Men jag har lyckats hålla mig sysselsatt utan Internet. I fredags kväll var jag på gymmet med Sarah sedan rullade vi ner till bion här på QA för att möta upp Johanna, Annalena, Natasch och några fler, men de som skulle åka från Capitol Hill missade bussen, så det blev bara jag, Sarah och Johanna. Filmen var jättebra, vi såg the Silver Linings Playbook och åt nötter (min och Rebeckas tävling är igång igen! Har uppehåll den 14e februari, hehe! Fram tills dess är det noll onyttigt som gäller!)

Började lördagen med pannkaksfrukost hos Johanna, svenska pannkakor, de blev sååå goda! Var lite svårt i början att steka dem, det är så svårt med värmen på gasolspisarna de har här i USA men efter ett par stycken flöt det på bra.

Efter det skulle vi åka till U-district men allt blev bara kaos med bussar och så skulle jag börja jobba kl 5 så vi hann åka dit, byta buss och åka hem igen.. Jag jobbade, Maja kom hit så fick lita hjälp med nattningen sedan satt vi och drack te, pratade och bara umgicks. Jag vann över henne i kortspel och så såg vi film, eller jag såg, Maja somnade hehe

Idag åkte vi till Scandinvin Specialties för hon skulle köpa marsansås och vi köpte båda kaviar såklart! Sedan åkte vi på Fred Meyer och ajg köpte en sportbag som jag faktiskt inte har haft någon här, så nu kan jag äntligen packa med mig kläder till gymmet på ett bra sätt, och så köpte jag ett par träningsshorts också.

Nu ska jag på gymmet om ett tag sedan möta upp Rebecka på Starbucks ikväll. Ganska skönt att inte jobba en söndagkväll, känner mig redo för veckan nu när jag är helt och håller frisk igen och har börjat äta ikapp mig så har fått lite energi.

Och precis lagomt till att jag skulle publicera det här inlägget idag mitt på dagen så dog Internetet igen efter att ha varit igång i ca 20 min. Kul! Så publicerar det nu 20 timmar senare..
 steker pannkakorrrr
Avslutade söndagskvällen i Kerry Park med Rebecka

Det är nästan som att det är ett skämt (som inte är roligt). Internet hann dö IGEN innan jag publicerade detta, så nu har det gått 30 timmar sedan jag skrev det här.. Och jag har inte kunnat skriva något nytt inlägg eftersom jag inte haft internet, så allt jag velat blogga om idag och igår har jag inte kunnat göra! Nu ska jagpå gymmet och jag hoppas det fortfarande fungerar när jag kommer hem för jag börjar bli lite less nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar