måndag, oktober 29, 2012

ANOTHER AWESOME WEEKEND

Ännu en awesome helg i Seattle är över, det är måndag kväll och jag har haft en trött dag idag. Den här helgen var min lediga helg för oktober, vilket var jätteskönt. Så fort jag slutat i fredags åkte jag till West Seattle för att sova hos Malin. Lyckades som vanligt strula till det med bussarna och hoppade av för tidigt, men det löste sig. Köpte med mig pizza och vi hade riktigt svenskt fredagsmys, såg på svensk film och åt choklad. Somnade i soffan på Malins axel, åh så mysigt! Gör lite ont i hjärtat av att hon kommer lämna Seattle på fredag för att åka till en ny värdfamilj på västkusten. Jag kommer att sakna henne!

På lördagen åkte vi in till downtown, gick på stan lite och köpte våra utklädnader inför kvällen bland annat. Körde hårt på Sverige-temat, inte minst för att vi är svenskar utan idag kände jag att jag ville fira det lite extra med tanke på att det var den 27e, alltså två månader sedan jag lämnade Sverige! Sedan hade jag möte med min LCC och några andra au pairer på Starbucks, så vi traskade dit och sedan åkte vi hem till Queen Anne. Förberedde inför den väntande middagen som vi skulle ha. Min värdfamilj var bortrest lördag-söndag så jag passade på att bjuda över lite svenska au pairer på Halloween-middag. Det blev dock lite förseningar osv, så slutade med att vi beställde hem pizza, haha. Men det var gott och trevligt sällskap var det också.

Utklädda och peppade som vi var bestämde vi oss för att åka ner på stan och sedan gå på en underageclub. Vilket äventyr! Jag tänker inte gå in på detaljer här, men det slutade i en över lag riktigt rolig kväll och med lärdomen att man inte ens kommer in på en 18+ klubb här i Seattle om man inte har sitt pass eller amerikanskt leg. I lördags saknade jag verkligen att kunna gå ut på krogen, dricka alkohol lagligt och dansa. 

Hemma och i säng kl 6 på morgonen, kändes inte så kul att kliva upp kl 12 för att åka och spela fotbollsmatch. Men jag är glad att jag gjorde det för det var så kul! Vi vann med 8-2 och det var så skönt att snöra på sig fotbollsskorna, kasta sig på gräset, sparka en boll. Det var så värt, och jag ska försöka spela de här matcherna som är kvar nu!

Söndagskvällen spenderade jag först på Dick's, en snabbmatskedja här i Seattle som vi gjorde många namnskämt om, med Johanna. Vi gick vidare till ett jättemysigt fik på lower Queen Anne och drack varsin jättegod men mastig milkshake! Älskade det där fiket, servitören var den bästa och trevligaste jag någonsin haft, och hela fiket gav en så amerikansk känsla. Påminde lite om ett typiskt amerikanskt diner. Men milkshaksen var verkligen mäktiga, så vi ringde dit Marco så han fick komma och dricka upp dem åt oss, haha! Sedan gick jag hem till han och såg the Walking Dead som vanligt på söndagskvällarna!

Det var min helg lite kort, det är svårt att sitt här och skriva ett inlägg, eller en text överhuvudtaget, om allt man gör under en helg. Det händer så mycket mer som man inte får med. Om ni inte förstod det så var helgen grymt bra i alla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar