onsdag, oktober 17, 2012

INGET KÖRKORT

Haha, åh! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta så jag gör varken eller och bara säger som det är. Jag fick inte mitt amerikanska körkort idag! Men, tro inte att det beror på att jag inte körde tillräckligt bra. För jag fick nämligen inte köra alls. Satt där och väntade, var i god tid men fick ändå vänta en halvtimme innan de äntligen kom fram till min bil. Fick visa pass och registreringsbevis, hur man signalerar med händerna att man ska svänga eller bromsa och sedan skulle de kolla lysena på bilen. Och mitt ena bromsljus fungerade inte. Lyckat! Så hon sa "Sorry but you have to go home and fix your light and then book a new appointment I will not be able to drive with you today. Bye!" Det tog ca 3 minuter. Så frustrerande att ha ägnat hela min förmiddag åt det här och så fick jag det inte ens gjort. Nu kommer jag förmodligen få vänta flera veckor innan det finns någon ledig tid igen. Men jag försöker alltid tänka positivt, jag failade ju i alla fall inte på uppkörningen! Men då fick jag ju inte ens göra den, och det är det som gör att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta just nu. Så jag åt en kaka istället. Gjorde saken bättre i 1 minut, sen ångrade jag att jag hade ätit den och mådde ännu sämre över mig själv. Och nu kollade jag på klockan och insåg att jag måste åka och hämta E om en halvtimme. Aja, ska kanske ha en playdate med Johanna C (den nya Johanna, haha!) idag, dagens höjdpunkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar