torsdag, oktober 18, 2012

MÅLNING

Nu sitter jag här vid middagsbordet själv en torsdag eftermiddag igen, tror det kommer bli en vana. Det gör inte så mycket, är ganska lugnt och skönt att sitta här själv. Att göra egen middag är väl dock inte min starkaste sida men förra veckan drog jag ihop en omelett (typ) och nu värmde jag på rester från tisdagens fantastiskt goda middag, ris och en röra eller gryta eller vad man ska säga av tofu, annanas, paprika och toppat med lite jordnötter, mums!! Tror förresten jag börjar bli lite för amerikansk, äter med bara en gaffel och ingen kniv.......

Torsdagar är förövrigt den bästa dagen i veckan, men då räknar jag inte med helgen(!). Jag tog en sovmorgon till halv 10 idag, eller rättare sagt jag vaknade då av att jag låg och hostade som ett annat tok. Min förkylning går upp och ner, trodde jag var helt återställd men så vaknade jag med hosta imorse. Och jag har astma också, hosta och astma är ingen rolig kombination, inte alls.. Hostan blir typ tio gånger värre och jag får svårt att andas utan någon anledning. Men jag drog mig ut ur sängen för jag hade planerat att ta en cykeltur till Green Lake, bestämde mig dock för att hoppa över den för jag ville inte att hostan skulle bli värre eftersom jag har klass ikväll.

Istället tog jag en promenad runt Queen Anne, inhandlade lite nödvändiga grejer på Bartells, som en ny tandborste! Kom på det att jag har hört att man ska byta tandborste när man är förkyld för bakterierna sätter sig på den. Så hoppas det hjälper. Sedan avslutade jag med en halvtimme sittandes på en bänk i Kerry Park, lyssnade på otroligt bra låtar som gör mig taggad på livet och utsikten därifrån var fantastisk idag! Man såg hela Mt Rainier jättetydligt och medan jag satt där sprack molnen upp och himlen blev blå. Åh, så fantastiskt! Jag kan inte få nog av denna vackra stad.

Kom hem och började jobba, min värdpappa hjälpte mig boka en ny tid för uppkörningen också och sen lekte jag och E lite och gjorde lite målning. Efter bara 2,5 timmars jobb åkte de iväg på balett och nu sitter jag här och väntar på att de ska komma hem med bilen igen så jag kan åka på min klass. Ikväll kommer jag nog plocka upp Johanna efter klassen och så ska vi stanna och hyra film och mysa nere hos mig, känns bra!
(La förresten upp det här inlägget en hel halvtimme efter jag skrev det, bara för att jag tog mig tid att gå ner, föra över bild från kameran och lägga upp det här. Enbart för att göra detta inlägg lite roligare! Och i slutet av min måltid tog jag fram kniven ändå. Förstår inte hur man kan ära utan en kniv. "Så amerikanskt")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar