tisdag, oktober 16, 2012

SKOJAKT

Lite komiskt att jag direkt efter skrivit ett inlägg på hur dålig jag är på att blogga och att jag borde uppdatera er bättre, så tänkte jag faktiskt alldeles nyss gå och lägga mig utan att skriva om min dag. Men det kunde jag ju inte göra, så nu ligger jag här och skriver, enbart för att försöka göra lite bättre ifrån mig. (klapp på axeln)

Vart tog tiden vägen idag som gjorde att jag egentligen inte hade tid och blogga kan man ju undra. Tisdagar är trots allt en av mina allra kortaste dagar. Strax efter 9 am tog jag bussen ner till downtown tillsammans med en tjej från Schweiz som heter Sarah och som också bor här på Queen Anne. Hon skrev till mig på Facebook här om dagen och vi bestämdes för att ses idag, och vi träffades även igår på Menchies när vi firade Janas födelsedag. Jättetrevlig tjej! Vi gick runt i affärer på stan, hon letade en jacka och jag var på skojakt. Sarah hittade en jacka på Forever21 där jag hittade två par örhängen, ett armband och en handväska (äntligen, det var på tiden!) men inga skor. Sedan gick vi runt i andra affärer, bland annat flera skoaffärer, men jag köpte inga skor. På Urban outfitters hittade jag ett par nya solglasögon, så dem köpte jag eftersom jag tappade bort det enda paret jag hade med mig. Men inga skor. Som vanligt alltså.

Min jobbdag bestod av att ta E till sin simning, och sen hinner inte vi så mycket mer innan det är dags att hämta A som alltid har en kompis med sig hem på playdate på tisdagar vilket innebär att alla dem tre vill leka själva. Tiden går fort och direkt efter jag slutat åkte jag till min klass, det var så skönt med ett träningspass ikväll, det behövdes verkligen. Måste komma igång med träningen nu.. Hade inte tänkt gå med i gymmet som finns här på Queen Anne förrän min tränings-klass är slut i december, men nu har jag börjat tänka i andra banor. Saknar att kunna gå på gym och köra ett pass.Visst, jag föredrar att vara ute och springa, men det är på ett sätt lättare att gå till gymmet. Det känner jag speciellt nu när regnet börja komma och man inte har någon lust att gå ut och springa. Men vi får se hur jag gör.

När jag kom hem hade jag family-meeting med mina värdföräldar. Gick ner till mig med ett leende på läpparna! Men kan inte låta bli att tycka att det är lite orättvist att jag är såhär glad och trivs så himla bra, när flera andra au pairer jag känner har gått in i rematch nu väldigt många på samma gång. Jag önskar verkligen att alla kunde ha en så bra värdfamilj som jag har. Tror inte jag riktigt försår vilken tur jag har haft som fått hamna i den här fina familjen.

Jag hade tänkt skriva ett inlägg här efter det, men istället spenderade jag en timme på Skype med Maja! (Vad var det jag skrev i förra inlägget om att jag hellre lägger tiden på roliga saker än att spendera den här på bloggen, där har ni ett exempel på det!) Ganska kul att sen jag kom hit har jag skypat med både Maja och Rebecka som faktiskt bor här i USA, i Seattle till och med, och som jag umgås med regelbundet, men att jag har sånna problem med att hitta tid till att Skypa med er där hemma. Skyller på tidsskillnaden och inte alls att det är så att det var himla kul att få prata med Maja som varit i Hawaii en vecka, och som jag inte får träffa på ännu ett par dagar eftersom hon bor ute i skogen, och smida planer inför framtiden.

Nu känner jag att jag börjar svamla för jag är trött. Så ska nog sluta skriva och försöka sova. Men det är lättare sagt än gjort, har blivit många sena nätter den här och förra veckan. Jag ligger och tänkte och funderar för mycket. En god vän till mig sa häromdagen "Malin, why do you think so much? Just do what your body tells you to do and dont think about it". Ett råd jag borde följa ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar