måndag, oktober 15, 2012

SCOTTISH LAKES HIGH CAMP

I lördags gjorde vi en hike tillsammans med en annan halvsvensk familj med tre barn. Det var jättekul, vacker natur, regnigt och blåsigt. Vi hikade genom skog mestadels, så det kändes verkligen som att vara hemma! Men sedan kom vi fram till sjön, sånna sjöar har vi inte hemma där jag bor i alla fall. Så vackert.

Efter hiken badade jag och Johanna i badtunnan med E och A innan vi åt middag hela stora gänget, mysigt. Jag och Johanna tillbringade sedan kvällen i den gemensamma stugan, spelade kort, lyssnade på gitarr och sång och pratade med trevliga amerikanare. Det är så man märker att man inte är i Sverige, då man pratar med folket. Och då menar jag inte bara att det är ett annat språk, amerikanare är bara så "much more fun" än svenskar. Sad but true.

Söndagen bestod av packning och sedan hann jag och Johanna bara med en kort promenad för att försöka få en titt på utsikten. Fick en vacker sådan, men ingenting jämfört med den som vi fick när vi åkte tillbaks ner för berget. Helt otroligt.

Det blev bara lite kort sammanfattat om en jättebra helg. Lägger ut lite bilder som får tala för sig själva istället

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag gillar din blogg. Jag funderar på att själv åka ut som au-pair om 1,5 år när jag gått ut gymnasiet och jag följer några olika au-pair-bloggar. Måste säga att jag gillar din bäst, det känns som att du skriver om verkligheten på ett annat sätt än de andra som typ bara lägger ut bilder på den nya märkesväskan de köpt.. Nejdå, men ville bara säga att jag gillar din blogg och hur du skriver långa innehållsrika inlägg och att jag hoppas att du fortsätter uppdatera hela året. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack så mycket, det var kul att höra :) jag försöker skriva så bra som möjligt och försöka berätta hur mitt liv här är som. Jag förstår precis hur du menar eftersom jag läst många "dåliga" au pair-bloggar, så jag skriver om det jag själv hade velat läsa. Det är inget att fundera på,jag tycker du ska åka! Det här är det bästa jag gjort i mitt liv hittills :) Jag ska fortsätta skriva, räkna med det!

      Radera