onsdag, oktober 10, 2012

MITT-I-VECKAN-CHILL-DAG

Idag onsdag, jag jobbade morgon, gjorde lite tvätt sedan kom Marco över. Chillade, pratade bara umgicks. Kom in på en ganska intressant sak, jag sa något i stil med att vi var tråkiga som inte gjorde nånting. Det är verkligen så här i au pair-världen, så fort man har ledig tid så vill man iväg och hitta på saker, komma ut från huset, träffa vänner. Man är bara här 1 år och det är så mycket man vill göra och hinna med, försöker verkligen att utnyttja tiden. Så gör man inte något, utan bara är hemma och chillar med en film eller ligger framför datorn, då får man nästan ångest för att man inte tar vara på tiden. Så kände lite så idag när vi bara satt och inte gjorde nånting. Men kom fram till att ibland behöver man dem där dagarna när man faktiskt bara ligger i sängen och inte gör någonting, även om det känns fel just då så behövs det för att man ska orka med nästa dags äventyr. Och att vara två som gör det tillsammans istället för att göra det ensam känns så mycket bättre och är mycket roligare. "At least now we are together doing nothing, we could do nothing alone at home also, but thats not as much fun".

Hämtade E och en kompis för en playdate efter pre-school, vilket innebär världens lugnaste jobbdag för mig!  De lekte så tyst och lugnt och verkade ha jättekul tillsammans utan att bli osams, vilket var jätteskönt, klagar inte på sånna lätta arbetsdagar. Hämtade A och gjorde lite packning med tjejerna inför helgen innan en av deras kompisar och hennes mamma kom över för att äta middag. Sedan kom Malin O också över, också för att äta middag. Så det blev en stor samling runt middagsbordet idag, jättekul! E var överlycklig över att ha två stycken "Malins" Malin och Malins kompis Malin, haha hon är så söt, charmade Malin rejält tror jag.

Efter middagen gick vi på Menchies allihopa, gott och mysigt! Jag och Malin gick vidare till Starbucks där vi träffade en amerikan i kassan som pratade svenska, haha blev både förvånad och glad (speciellt då han gav mig rabatt på min pumpking spice latte). Avslutade i Kerry Park, blir aldrig besviken där. Pratade massvis och njöt av varandras sällskap, en riktigt bra kväll. Och så ringde Maja från Hawaii, åh så avis jag blev av att höra hur bra hon hade det..

Nu ramlar mina ögonlock snart ihop. Har sovmorgon imorgon men ställer klockan på 8 am för att en timme senare promenera ner till downtown med Jana och träffa Annalena, ska försöka para ihop mina två tyska vänner, får se om jag lyckas! Ska också köpa mig ett par nya jeans, ni som följer mig på twitter vet nämligen vad som hänt med två av de tre jag hade med mig. Say no more, följ mig på twitter om ni vill veta!

Godnatt Seattle, godmorgon Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar