måndag, oktober 15, 2012

CHOCOLATECHIP COOKIES

Man brukar säga att måndagar är den segaste dagen på veckan, det kände jag inte alls av idag! Visst det var lite jobbigt att komma ur sängen imorse (men jag kliver ändå aldrig upp tidigare än 10 minuter innan jag börjar jobba, det är det bästa med att bo på sin arbetsplats!), men det bästa med mitt schema är att jag bara jobbar varannan morgon (mån, ons, fre) så när det känns tungt att kliva upp så tänker jag alltid att imorgon så behöver jag inte kliva upp. Då känns det alltid mycket lättare!

Dagen har gått väldigt fort idag. Skypade nästan hela min paus mitt på dagen idag med min kära och saknade vän Erika, var så efterlängtat och kul! Pratade bort två timmar tror jag, men hann med en 20 minuters skype med Moa också som verkligen är på G med att komma iväg som au pair till Australien, håller tummarna för henne!

Arbetsdagen gick också fort, jag och E bakade chocolatechip cookies som blev hur goda som helst! Har ont i magen för jag ätit så många.. Och jag som inte hann med min springtur idag. OCH nu ska jag snart kila iväg till Menchies. Tror dock jag avstår frozen yogurten där ikväll, men ska dit med ett gäng au pairer för att Jana fyller år idag!

För övrigt så har det omtalade regnet börjat här i Seattle. Det har varit regnskurar hela dagen idag, mer eller mindre. Men det gör inte så mycket, inte än i alla fall men jag lär nog hinna ledsna på det innan vintern är över. Vintern, fy! Jag gick ju i shorts förra helgen. Nu måste jag köpa mig ett par stövlar, ännu en sak att skriva upp på inköpslistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar