onsdag, oktober 17, 2012

NERVÖS

Har nyss släppt av tjejerna på skolorna och nu ska jag snart åka iväg på min uppkörning för det amerikanska körkortet! Är nervös faktiskt. Inte över själva körningen, den känner jag mig hyfsat säker på nu efter att ha kört bil här i USA nästan varje dag sedan jag kom hit. Det jag är nervös över är provet på fickparkering som man måste göra. Jag avskyr att fickparkera, och jag är inte så vidare bra på det heller. Även fast väldigt många parkeringar här i Seattle (i stort sett alla utom de på stora parkeringsplatser) är fickparkeringar längs efter vägarna så försöker jag alltid att undvika dem. För det mesta funkar det bra, men igår och idag har jag fått lov att fickparkera utanför vårat hus. Det har gått bra men avstånden mellan bilarna har varit ganska stora ändå, så jag hoppas de inte är mindre på uppkörningen. Men ja, jag erkänner. Jag drog borsten genom håret och maskaran på fransarna, bara ifall att jag klarar uppkörningen och måste knäppa en bild till körkortet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar