söndag, oktober 07, 2012

DISCOBOWLING

Så fort min arbetsdag var slut i fredags (känns som att det var en vecka sedan, har glömt bort vad jag och tjejerna gjorde den dagen) packade jag väskan och drog maskaraborsten genom mina fransar innan jag satte mig på den här himla bussen ut till Redmond. Efter min förra misslyckade åktur med denna buss var jag rädd för att missa min hållplats igen, så istället kliver jag av för tidigt. Vilket resulterar i att det tar 30 minuter, ett läskigt möte med en kille och många skratt och suckar innan Rebecka hittar mig. Jag och bussar, vi går helt enkelt inte ihop, det är en sak som är klar.

Vi åkte och käkade, letade efter en restaurang, var stressade. Hittade ett kinesikt ställe, det får duga tänkte vi. Kommer in och det första de säger är "Is this your first time here? I hope you like sushi" Yeah right, I hate sushi. But we were lucky, they had chicken too. Och ja seriöst så tänkte inte jag på att jag skrev på engelska där, det bara flöt på. Det har blivit mycket prat på engelska den här helgen, mer än svenska faktiskt, och man kommer fort in i det. Det känns så mycket lättare ibland att bara prata engelska faktiskt. Svenskan är inte så bra som jag alltid trott, engelskan är bättre på många punkter, hör och häpna! Det är ibland mycket enklare att uttrycka sig på engelska, svenskan har inte samma lika bra uttryck.

Sedan åkte vi och hämta upp en tjej som heter Agnes och som är utbytesstudent här. Vi åkte på disco-bowling! Det var en upplevelse! Sveriges disco-bowlingar kan ju slänga sig i väggen jämfört med detta. För det första var det hur stort som helst. Vi hade en live-dj som snackade heeeela tiden och drog igång allt från armhävar-tävlingar till dans-tävlingar, ölhävar-tävlingar, you name it! Musiken var grym, var skärmar med musik-videosar också. Amerikanarna var vilda, alla dansade och hade kul. Det var en häftig upplevelse! Och billig, betalade 15 dollar för två timmar (=100 kr).
Fick till några bilder, men de flesta blev dåliga pga ljuset..

Efter bowlingen åkte jag och Rebecka hem till henne och hade sleepover! Vad vi gjorde på lördagen får ni veta imorgon, för nu ska jag sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar