måndag, oktober 01, 2012

TRÖTT MÅNDAG

Jag är så tröööött! Hade tänkt skriva ett inlägg om fallskärmshoppningen och lägga upp videon, men det tar sån himla tid för den att ladda, säkert 30 min och jag orkar inte vara uppe så länge. Förlåt men ni får vänta en dag till..

Jag fick inte många timmars sömn inatt, det var hemskt att kliva upp 10 i 7 och börja jobba kl 7. Men det gick det med. Hade tänkt ta en powernap på min rast, men Marco ringde så jag följde med han och handlade mat och sånt istället. Fick åka i hans as till bil, snacka om amerikanskt! Jättestor, assköna stora säten, tv-skärm där man kan se bakom bilen när man backar, ja ni fattar grejen.

Min lediga tid rusade förbi alldeles för fort! Jag och E gjorde inget speciellt idag, hon ville inte göra nånting av det jag föreslog, vilket allt gick ut på att vara ute och aktivera oss i det otroligt vackra och varma vädret. Men hon var bara på det humöret idag, och jag var inte på humöret att bråka om det så vi gjorde som hon ville. Tiden gick ändå fort på ett sätt och det var första gången jag kände att det här börjar faktiskt bli lite vardag nu.

Vi åt lunch, kollade lite på Alfons Åberg, ritade, pysslade på, promenerade till As skola och lekte där tills hon slutade, de lekte lite till och sedan promenerade vi hem. Jag fixade snack till dem och sedan var jag off i en och en halv timme, då tog jag ett bad i syfte att koppla av. Istället kom huvudvärken och jag kände att jag verkligen behöver en lång natts sömn.

Vid middagen började jag jobba igen, vi åt och sedan var det dags att lägga tjejerna. En ledsen E och en hjälpsam A, det gick bra och hyfsat fort ändå. Vi läste lite Wizard of Oz, börjar verkligen tycka om den boken nu! Och sedan jobbade jag fram till strax innan 10 pm.

När jag jobbar kvällar såhär efter tjejerna somnat så innebär det att jag bara måste finnas tillgänglig ifall det händer något. Som ikväll ropade A på mig efter jag lagt dem, hon hade ont i magen och det gick över fort, men hade jag varit nere i källaren på mitt rum hade jag inte hört. Så bara jag är uppe kan jag sitta vid datorn som jag gjort nu ikväll. Det är nästan som att vara ledig, inte så ansträngande jobb precis.

Men idag var jag så trött så hade hellre gått och lag mig, men nu är jag i alla fall off och vill sova. Men videon kommer imorgon, det är ett löften! För ni som har mig som vän på Facebook så finns den redan upplagd där.

God natt Seattle, God morgon Sverige!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Gud vilken rolig blogg du har följer den varje dag och det är jätte kul att du skriver så långa innehållsrika inlägg :)

    Har en fråga...
    Du skriver att du behöver ge tjejerna "snack", jag antar att det är mellanmål, men kan du ge exempel på vad? Och får du hitta på det själv eller har dina värdföräldrar bestämt något?

    Jag håller på med min au pair ansökan nu och du gör mig så peppad! :D

    SvaraRadera