måndag, oktober 29, 2012

TRÖTT IDAG

Jag har varit så trött idag! Var en hektiskt morgon då min värdmamma skulle iväg tidigt, hennes pappa och styvmamma var här och skulle åka iväg till flyget och jag skulle ta båda tjejerna till skolorna helt olika tider. Men det gick ändå bra, men var om möjligt ännu tröttare efter det, plus att det regnade ute så jag bestämde mig för att gå och lägga mig i sängen igen, bara en liiten stund. Fem minuter senare sov jag. Men så blev jag väckt en halvtimme senare av mobilen, svarade och möttes av ett oförskämt glatt och piggt "Heeeey, whats up?!!??!" "I am sleeping." "Oh really!? HAHAHA" Jättekul, efter det kunde jag inte somna om. Speciellt inte då jag går in i badrummet och får se en stor spindel i taket. Ringde genast upp Marco igen och bad han komma över och döda den, vilket han snällt nog gjorde.

Hade en lugn och bra dag med E och sedan kom en kompis med A hem efter skolan på playdate och de leker alltid så bra själva då, jag får inte ens vara med ens om jag skulle vilja, haha. När jag slutat gick jag direkt till gymmet med Johanna för att vara med på HiLo Dance passet igen. Möttes av ett "Oh, how nice to see you again. I am glad you came back, we actually had a bet about wether or not you would come back." Haha, jag gillar verkligen gruppen av folk i den här dansklassen. Medelåldern är visserligen hög och jag kan fortfarande inte dansa, men det är faktiskt kul ändå! Sedan satte jag mig på en träningscykel och läste svensk skvallertidning som jag fick i ett stort paket med massa andra svenska saker hemifrån som kom med posten i lördags (ja man får post här på lördagar). Lite mer saker som fanns i det paketet var sånt som jag inte fick plats med i resväskan hit, marabou, en diskskrapa eller vad det heter. Sån som man tar upp saker i slasken med, har saknat en sån så mycket sedan jag kom hit! Har varit tvungen att ta massa äckel med händerna ju, och mina värdföräldrar uppskattade den också, vilket var jättekul! Så det är ett tips att ta med sig om man ska hit, jag vet att många tar med sig decilitermått och sånt, men ta med en sån slaskskrapa eller vad det nu kallas, så värt!!

Nu kan jag inte annat än låta bli att vara så glad över mitt schema, vetskapen om att jag har sovmorgon imorgon gör mig så glad. Jag behöver verkligen lite sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar