onsdag, oktober 03, 2012

DISCOVERY PARK WITH E

Min arbetsdag efter lunch var helt fantastisk! Kände att jag hade så mycket energi idag och vädret är fortfarande så soligt och bra här att jag bestämde mig för att packa väskan och åka iväg på någon rolig aktivitet med E direkt efter hennes pre-school. Vi bestämde oss för att åka till Discovery Park, en stor park med massa hiking trails och en strand och massvis med annat skoj. Vi hade inte så mycket tid eftersom vi skulle hämta upp A så vi vandrade lite på de fina stigarna, ja ni ser ju på bilderna nedanför hur otroligt vackert det var där! Och så satt vi på höjden ovanför stranden och kollade utsikten, åt lite rester från lunchen, knäppte några kort och myste massvis. Det var bara så härligt, kände just då hur mycket jag börjar fästa mig vid mina värdbarn. Tycker om dem så mycket, och ett "jag älskar dig Malin" eller "Du är världens snällaste Malin" eller bara en stor kram kan verkligen förgylla en dag. (samma som att ett bråkigt humör kan förstöra en dag, men nu var det inte det vi pratade om)

Dagens stora minus var dock att jag tappade mina solglasögon där, så besviken.. Använder dem nästan varje dag här för att det är så soligt, och jag har aldrig haft ett par som jag trivs med så mycket som med dem, så det var jättetråkigt..

A hade med sig en kompis på playdate idag, den kompisen blev stucken av ett bi! Och jag som brukar säga till barnen att de aldrig sticks, opps. De lekte på bra och jag lagade morgondagens middag: Tofu and 3 kinds of pees eller något sånt hette det. Och var precis som det låter, stekt tofu med olika slags ärtor, lök, sås och cashew. Har höga förväntningar på den imorgon, inte minst för att jag lagade det utan för att det såg så gott ut också!

Sedan gick vi som sagt och åt middag, men det har jag ju redan skrivit om. Nu ska jag skypa med lillasyster Moa och mamma!
Hittade en sån rolig larv på vägen hem och hittade på en hel historia om den med E, så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar