tisdag, oktober 23, 2012

LAST TWO DAYS

Insåg just att jag har bloggat nästintill ingenting sedan i torsdags. Opps, förlåt för det! Tänkte därför skriva en snabb update på vad jag har för mig på dagarna och hur livet är.

Igår (måndag) tog jag som sagt en tupplur på min rast, det var så skönt!! Ville verkligen inte kliva upp när klockan ringde. Jag känner fortfarande att jag inte är utvilad än. Men har kommit på vad det beror på. Jag har sådan hosta och astma att jag inte kan sova så bra på nätterna, därför är jag trött för att jag inte får tillräckligt med sömn även fast jag går och lägger mig i tid. Nu i natt vaknade jag flera gånger under natten av att jag hostade. Klockan 5 var jag tvungen att kliva upp och dricka vatten och ta astmaspray innan jag kunde somna igen. Och halv 8 kom E och knackade på dörren och ville att jag skulle komma upp och äta frukost med dem. Jag sov en och en halv timme till istället, haha..

I alla fall, i måndags hade jag en jätterolig arbetsdag! Det regnade ute så jag och E hittade på roliga saker inomhus. Först så rostade vi pumpafröna från våra pumpor i ugnen, blev jättegoda! Sedan carvade vi klart hennes pumpa, åkte och hämtade A och efter det gjorde vi tre lite halloween pyssel. Vi gjorde fladdermöss av toalettrullar och svart papper. Ska försöka komma ihåg att knäppa en bild och lägga upp. Var jättekul dag ful med halloween-aktiviteter i all fall.

På kvällen gick jag och Johanna till gymmet och var på en klass, HiLo Dance. Var hur kul som helst (även fast jag var sämsta personen där). Jag tycker de tär jättespännande att testa på nya träningsmetoder, hemma har det oftast varit fotbollsträning eller löpning. Dans är dock inte min starkaste sida, en av mina svagaste faktiskt, men det var kul ändå. Hittade på lite egna moves och höll mig längst bak i rummet. Var lite komiskt dock när man skulle göra en snurr så man stod vänd åt andra håller, men jag missade den totalt så alla snurrade och stod vända om, ansikte mot ansikte med mig eftersom jag missat snurren. Lite pinsamt, men mest kul!

Efter det kom Malin och vi gick alla tre över till Marco och såg på film, Projectg X, den var hur kul som helst! Älskar förresten att hyra film här i USA, det är så lätt och billigt! Två blocks från mig ligger 7eleven och där finns en "automat" typ som det finns massa filmer i. Man klickar runt bland filmer på en display, väljer film, drar kortet (kostar $1,25 per dygn=ja vad blir det 8 kr kanske?) och så kommer filmen ut och man trycker bara in den igen när man lämnar tillbaks, lätt som en plätt!

Idag tog jag lite sovmorgon som sagt, sen tog jag en promenad runt Queen Anne, hmande på Starbucks och sedan Kerry Park. Åh, alltid lika vackert. Arbetsdagen bestod av att hämta E, simning sedan gick vi på biblioteket och läste, tog en promenad runt kvarteret, gjorde lite pussel och sedan var jag off och åkte på min klass. Nu har jag haft family meeting, ska in i duschen och sedan se ett avsnitt av Vampire Diares innan jag ska sova.

Ska försöka lägga upp lite bilder från helgen och så här imorgon kanske. Ska inte lova för mycket, för det blir aldrig av. Känns som att jag får mindre och mindre tid på bloggen. Eller juste, jag lägger mindre och mindre tid på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar