onsdag, oktober 17, 2012

PLAYDATE & SPECIALTIME

Har nyss ätit middag med min värdfamilj, vi åt en helt otroligt god höst-rätt. Det var en stor rund halv squash (stavning?) som var fylld med en röra av bla äpple, tranbär, veggi-korv, nötter om jag inte minns fel och massa annat. Var hur gott som helst! Och väldigt annorlunda och spännande. De nya maträtterna verkar aldrig ta slut, jag får uppleva en helt annan matkultur under mitt år och det gillar jag.

Första halvan av min dag var som sagt kaos på grund av failandet när det gäller körkortet. Men sånt händer! Det blev lite roligare när jag och E gick till Johanna C och hennes värdbarn för en playdate. Sedan blev det lite tråkigare igen när hon berättade att hon beslutat att åka hem till Sverige igen, tråkigt..

Sedan ringde min värdpappa och sa att jag och A skulle få ha lite specialtime tillsammans. Så jag promenerade till hennes skola själv och hämtade henne, och jag lät henne bestämma precis allt vi skulle göra sedan. Det började med att vi stannade på hennes skola ett tag efter hon slutat så hon fick leka. Sedan tog vi en promenad runt Queen Anne, gick in på Bartell Drugs för att hon ville leta efter något kul att köpa. Hon var ute efter ett halsband men det slutade med att jag köpte ett par stickers åt henne. Sedan gick vi förbi parken en sväng innan vi gick hem, läste lite Wizard of Oz och sedan gjorde vi arts and crafts.

Nu försöker jag varva ner lite, vet inte varför men känner mig lite stressad. Tror det beror på att igår när jag pratade med Maja insåg jag hur fort tiden har gått och hur fullt upp jag har ända fram till jul. Jag har någonting inplanerat eller något jag vill ska bli inplanerat, varje helg ända fram tills min familj kommer och hälsar på över jul och nyår. Det kommer gå hur fort som helst fram tills dess. Jag är rädd att hela året bara kommer svischa förbi och att jag inte kommer hinna göra allt som jag vill göra. För det är väldigt mycket jag vill hinna med.

Men slängde nyss iväg ett sms till Sarah, au pairen från Schweiz  och frågade om hon vill följa med på gymmet. Tror jag har bestämt mig för att signa up för det, eller jag säger såhär, jag låter hennes svar avgöra om det blir den här veckan eller nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar