söndag, oktober 14, 2012

BACK IN THE CITY

Hemma i Seattlet igen efter en fantastiskt bra helg! Kort och gott, det var som att vara hemma i Sverige igen. Vi bodde mitt ute i skogen högt upp på ett av många berg i en liten liten stuga utan el och vatten (precis så jag brukar bo varje vår uppe i fjällen i Sverige en vecka med min svenska familj och mormor och morfar). Jag och Johanna tog egen bil och åkte dit lite senare än min värdfamilj. Satte mig i bilen och skulle åka och hämta henne strax innan 3 pm, men bilen startade inte, slut på batteri. Väldigt lyckad start, vi hade en tid att passa och vi ville försöka undvika rusningstrafiken men det verkade vi inte lyckas med. Johannas värdmamma kom med startkablar och vi fick till slut igång bilen och kunde åka, bara för att missa påfarten till I5 och hamna i University-district istället. Då gav vi upp all förhoppning om att hinna till upphämtningsplatsen kl 6. Men vi var där efter 3 timmars bilfärd och mycket och stillastående traffik 6.30 och bilen som skulle hämta upp oss hade varit så snäll att väntat på oss. Nästan en timme till i en annan bil uppför berget på en väg som var den guppigaste jag någonsin åkt på, kom vi tillslut fram till High Camp, min värdfamilj och de 3 andra familjerna som vi skulle umgås med. Middag och sedan sängen efter en tröttsam och lång biltur, min längsta hittills i USA.

Kort och gott min fredag som sagt. Nu är det söndag kväll och jag har varit hemma ett par timmar. Fick nyss ett sms av Marco att han poppar popcorn och ska se premiär-avsnittet av the Walking Dead, hur skulle jag kunna tacka nej till det?? Så nu ska jag promenera över till honom. Skriver mer om min helg imorgon (Efter jag skypat med Erika (om jag har nån tid över efter det det vill säga, har så mycket att prata med henne om)), bilder kommer då också. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar