torsdag, oktober 04, 2012

KANELBULLENS DAG

Klockan är mycket och jag borde sova, men tror inte jag har så mycket mer tid att blogga imorgon eller resten av helgen, så skrive rlite kort om vad jag gjort idag!

Hade special day with E, jobbade alltså hela dagen utan paus. Eftersom det var kanelbullens dag hemma i Sverige bestämde vi oss för att försöka baka kanelbullar här i USA, vilket inte är lika lätt som hemma. Jag tycker inte de blev så bra, eller inte lika goda som mammas liksom. Men min värdmamma gillade dem, hon sa till och med "I loved them, they were so good you could have thought they had been made at a bakery", så de måste ha smakat ganska ok ändå. Tjejerna älskade dem såklart också, det är ju socker i dem liksom!

Vi gick till parken en sväng och picknickade på en varsin bulle, sedan skjutsade jag henne till ballett-klass och efter det var jag off. Var halvägs till mitt college redan, så kändes onödigt att åka hem. Åkte till Green Lake, var där ett tag innan jag åkte till min klass, som var jättebra idag! Älskar verkligen den här träningsklassen, både klassen, läraren och övningarna. Så bra!

Åkte sedan till Starbucks och hängde med Johanna, sedan kom Marco när hans klass var slut (han läser på samma college som mig) och vi satt där och drack varsin chai och snackade. Tog en promenad, gick på Safeway och nu så är jag här hemma och borde sova.

Har en fullspäckad helg framför mig, ska bli så kul!! Så kommer förmodligen inte skriva här under helgen, igen!

Imorgon ska jag bowla, sova över hos Rebecka. Lördag ska vi göra något kul på dagen, sedan är det Ed Sheeran på kvällen, förstår inte att det är dags redan!! Sedan sover hon hos mig och på söndagen jobbar jag en stund på dagen sedan ska jag på Sounders game med min värdfamilj, ska bli så kul!

Så det är fullt upp, jag klagar inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar