onsdag, oktober 10, 2012

SEATTLE SOUNDERS

Min söndag spenderade jag med min värdfamilj! Vi var på soccer-game, the Seattle Sounders för att vara mer exakt. Äntligen, som jag sett fram emot att få se den matchen. Vi bokade biljetterna redan min första helg här i Seattle. Kan på ett sätt inte fatta att nu har jag sett den, när vi bokade kändes det så långt borta, nu har det varit och är över. 

Det var i alla fall jättehäftigt! Vi marsherade till matchen med hur många fans som helst, ett helt hav av grönt! Jättemäktigt och härligt sätt att tagga igång på, alla sjöng och skrek ramsor och det spelades musik av orkestern och allt. När vi kom fram ville tjejerna få Sounders-loggan sprayad i ansiktet, så vi gjorde det och sedan gick vi till våra platser och matchen började. 

Vilken känsla att vara på en såhär stor match, kommer lätt att göra det igen! Och det var så kul att vara där tillsammans med värdfamiljen. Jag tyckte att spelet var bra, jag menar det är ju inte i klass med något av de bästa europeiska lagen, men det var bra fotboll! Och bara känslan av att vara på en så stor match, stämningen i publiken och att få se en fotbollsmatch på en så stor arena, så häftigt! Och vackra Seattle slutar aldrig att "take my breath" snacka om utsikt vi hade, försökte få det på kort men i verkligheten var solnedgången så vacker därifrån vi satt.

En fantastiskt bra kväll, så lyckat! Kommer lätt att gå på fler matcher nästa säsong. 

Adam Johansson, den svenska landslagsspelaren jag träffade och skakade hand med förra veckan (bara så ni vet liksom)

Förresten så älskar jag min kamera, grymt bra zoom!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar