onsdag, oktober 10, 2012

OAKTIV PÅ BLOGGEN

Det är onsdag kväll och jag skrev nyss klart mitt inlägg om söndagskvällen. Vad hände där? Förlåt att jag inte har skrivit något här de senaste dagarna. Jag har gjort mycket saker, men framför allt snurrar det ovanligt mycket tankar i mitt huvud just nu och det är svårt att skriva om annat då, eftersom när jag skriver här så skriver jag oftast rätt ut vad det är jag tänker (vare sig ni vill läsa det eller inte). Och jag har helt enkelt inte haft energin att skriva om alla dem tankarna här. Har gått och blivit förkyld igen, så min energinivå är också ganska låg just nu, och den vill jag ladda upp tills helgen för då åker jag upp till bergen med min värdfamilj och Johanna, ska bli så kul och skönt!!

Tisdagens lediga morgon spenderades i alla fall med en kort sovmorgon, sen gick jag hem till Marco och var där hela morgonen medans städarna var och städade hemma. Var skönt att komma hem till ett nystädat rum (och bäddad säng!), också skönt att bara hänga hos han, se på amerikansk tv (första gången typ här i USA, vi tittar inte på tv här i min värdfamilj) och bara ligga och snacka och skratta åt alla galna amerikanska tv-shower. Jobbdagen bestod av simmning och arts and crafts med E, A var på playdate och kom hem när jag slutade 5 pm för dagen. Bytte om och åkte på klass 15 minuter senare. Rolig klass med cirkelträning, men var inte på hugget eftersom jag var förkyld. Hade family-meeting när jag kom hem och sedan gick jag till Menchies och träffade den nya svenska au pairen här på Queen Anne, Johanna nr 2. Haha, jag vet två svenska au pairer här i Seattle nu som heter Malin (tre med mig) och två Johanna. Marco sa när han kom och joinade oss att han tyckte vi har dålig fantasi när det kommer till namn i Sverige, känns som det ligger nånting i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar