måndag, oktober 08, 2012

ED SHEERAN

Min lördag, oj oj oj. Hur ska jag beskriva den? Orden fantastisk, otrolig, megabra, de räcker inte till. Vaknade upp hos Rebecka, vi åkte ganska snabbt in till Seattle där vi hade tänkt hyra en kaja och paddla i Lake Union. Sedan kollade vi på klockan och började räkna timmarna till Ed Sheeran, då insåg vi att vi inte hade tid till det. Lite tråkigt då vädret var fantastiskt! Klarblå himmel och sommarvärme, vindstilla. 

Istället tog vi en sväng till Pike Place Market, bockade av några fler saker på min lista att göra i Seattle. Köpte en latte på det första Starbuckset, gick en sväng på marknaden, smakade choklad-spaghetti, put a gum on gumwall. Åkte till Queen Anne, introducerade Menchies för Rebecka och presenterade mina värdbarn (det är så sjukt att de pratar svenska!! I know) sedan fixade vi oss inför konserten och insåg att vi var ganska stressade eftersom vi inte visste vilken buss vi skulle ta dit. Men då ringde Marco, slutade med att vi åkte med han och hans amerikanska kompis till Taco Bell och åt middag och sedan fick vi skjuts ända till stället där konserten var, nice!

Kön var enorm, vi köade i en timme bara för att få se först en tjej (som var grymt bra) och sedan en kille (som var en mycket sämre kopia av Ed) spela låt efter låt, och vi stod och väntade och väntade på att Ed skulle börja spela, fötterna och ryggen värkte. Men vi underhöll oss med neonarmband som vi köpt på Target, och till slut kom han. Och herregud, vad han var bra. Jag tycker om alla hans låtar, har lyssnat speciellt mycket på dem sedan vi bestämde oss för att gå på hans konsert, men att se och höra han live. Oh my.. He was amazing! Ren och skär lycka var allt jag kände igenom hela konserten. Vilken röst, vilket engagemang. Jag ska verkligen, verkligen försöka lägga upp en video här! Men min kamera dog låten innan the A-team, aja sånt som händer.

Efter Ed Sheeran hämta Marco och hans kompis upp oss och så åkte vi iväg på äventyr, what a night!! Stupade i säng med Rebecka vid min sia x antal timmar senare. 

Kändes tråkigt att vakna nästa morgon och måsta säga hej då till henne, har haft en grymt bra helg tillsammans och det är tråkigt att hon bor så "långt" borta.. Men vi smider redan planer för både nära och lite längre bort framtid!

Här är lite bilder från lördagen
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar