måndag, oktober 01, 2012

SÖNDAGSFÖRMIDDAGEN

Söndagen började med att jag mötte upp Gustav som kom hit till QA med bussen. Gustav är en utbytesstudent här i Seattle, hemma i Sverige bor han i Malmö. Här går han på highschool och så spelar han fotboll för Seattle Sounders ungdomslag. Vi åt frukost från Starbucks, satt och pratade, var jättekul att äntligen få träffa honom!

Sedan gick vi till Swedish Cultural Center där mina värdbarn går på Svenska skolan varje söndag. Den här söndagen skulle Adam Johansson (för er som inte vet (fy på er!! (Rebeka)) så är det den svenska landslagsspelaren som spelar här i USA för Seattle Sounders) komma till skolan och prata med barnen och skriva autografer och sånt. Gustav skulle också dit av samma anledning och jag följde med som sällskap (sen var det såklart lite häftigt att skaka hand och prata med Adam Johansson också, hehe). Vi gick runt i klassen och barnen fick ställa lite frågor till Gustav och Adam osv. Sedan var det autografskrivning och fototagning. Min värdpappa lånade min kamera och knäppte ett par bilder, så lägger ut de här. Tog tyvärr inga fan-foton själv, lite besviken, var ju faktiskt min första kändis jag stött på här i USA.

(HÄR VAR DET TÄNKT ATT DET SKULLE VARA ETT PAR BILDER FRÅN DAGEN, MEN DE LÄGGER JAG UT SENARE FÖR DET TOG SÅN TID)

Efter det åkte jag hem, bytte om och så började dagens nästa äventyr. Och nej, det var inte skydivingen, det här äventyret kallar jag "Malin-är-så-klantig-att-hon-missar-bussen-går-vilse-i-seattle-missar-bussen-igen-och-grinar-nästan-ikapp-med-rebecka-för-att-hon-gjort-så-att-vi-skulle-missa-skydivingen", vilket följs av "Malin-sitter-på-bussen-äntligen-då-bron-fälls-upp-och-hon-får-stå-i-bilkö-jättelänge-och-alla-chanser-att-hinna-till-skydivingen-sjunker-till-noll" och ett x antal andra galna äventyr innan dagen var över. Det var en sån sjuk dag och det har nog aldrig pumpats sådär mycket adrenalin i min kropp förut, förstår inte hur så många galna saker kunde hända på en dag! Som om att inte skydivingen var tillräckligt. Är ni nyfikna på vad som hände igår, stay tuned until the next episode of..... ne, seriöst, ni kan läsa om det i nästa inlägg som kommer senare idag. För nu ska jag hänga med Marco!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar