torsdag, oktober 11, 2012

VARDAGSKÄNSLA

Sitter i köket och äter middag själv just nu så tänkte uppdatera er lite snabbt om min dag. Slutade jobba för ca 45 min sedan då min värdpappa och E åkte och hämtade A och en kompis och så vidare på ballett som tjejerna har varje torsdag, först E sedan A direkt efter. Min värdmamma är på jobbet och jag åker på klass så fort min värdpappa kommer hem med bilen efter E har slutat. Är fortfarande snorig och hostan har börjat komma, men annars mår jag bättre så ska försöka mig på ett träningspass idag också tänkte jag!

Torsdagar är min kortaste och chillaste arbetsdag. Jag börjar inte förrän kl 1 pm och jobbar bara till 3.30 pm och då är jag ensam med E och min värdpappa är hemma och jobbar eller gör andra sysslor.

Hösten har kommit till Seattle, har vaknat till en molnig himmel tre dagar i rad nu och löven på träden har börjat ändra färg. Vi har en vacker höst här än så länge, vackra färger och inget regn än. Men det börjar bli kyligt så jag var i stort behov av en höstjacka eftersom jag bara tog med mig min regnjacka. Så imorse promenerade jag (det är så sjukt att jag faktiskt bor så nära att jag kan GÅ ner) ner till downtown där jag mötte upp Annalena och sedan också Jana. Upptäckte och blev förälskad i Old Navy där jag hade kunnat spenderat allt som är kvar av min lön, men satte stopp på mig själv och köpte bara en jacka som jag tyckte om jättemycket, ett par jeans och en tisha. Jag lär lägga upp ett par bilder här senare. Det var riktigt bra priser, och så fick jag 10 procent rabatt idag också, perfekt!

Vi gick runt i lite fler affärer och tog en latte på Starbucks. Sedan tog jag bussen hem och började jobba, vilket innebar att packa klart tjejernas kläder inför helgen och sedan pyssla lite med E och göra snack.

Nu är maten uppäten och jag ska gå ner och hämta tjejernas tvätt, byta om och åka på min klass. kort och gott, det har varit en bra dag idag än så länge, gått väldigt fort och inget "out of the ordinary" har hänt. Får lite vardagskänsla, det här är min vardag nu. Hmm, bra eller dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar