tisdag, oktober 02, 2012

SOVMORGON OCH KORT ARBETSDAG

Det är galet vad fullt upp jag har nu och de kommande veckorna! Så himla kul, men ni vet vad det innebär, alltför lite tid att skriva här, sorry. Men jag prioriterar mitt (fantastiska) liv ute i den riktiga världen, än här framför datorn.

Tog mig en välbehövlig sovmorgon imorse, 10 timmars sömn aaaah!! Tackar den som uppfann öronpropparna, svårt att sova på morgonen när det är två små busfrön som springer omkring ovanför mitt rum.

Tog E till swimming-class, hem och åt upp lunchen som hon inte hann äta upp på pre-school, läste lite bok ute i hammocken och sedan åkte vi och hämtade A och vi stannade och lekte på skolgården en hel timme innan vi åkte hem och vi åt snack.

Sedan var jag off, jättekort dag idag! Slutade en timme tidigare än vanligt också eftersom jag behövde åka direkt när jag slutat till min college-class som jag lyckades komma i tid till idag, trots att det var mycket stillastående trafik idag också. Är ju precis den tiden då jag åker, så gäller att komma iväg tidigt!

Jag älskar min college-class, det var jättebra idag! Kommer ha träningsvärk imorgon kan jag lova. Minns att jag skrev förra gången att det gärna kunde få vara lite jobbigare enligt mig, den här gången var det verkligen det. Styrketräningen var tuff, men det var inte så mycket kondition idag. Det är olika övningar varje gång, vilket kommer vara jättekul. Idag körde vi lite linedance, boxning, styrka med vikter och utan och avslutade med yoga igen, så skönt!!

Hade ett litet familymeeting med min värdmamma när jag kom hem innan jag hoppade in i duchen en snabbis för att sedan gå ut och träffa Johanna ett tag. Hon har varit bortrest i helgen så ville höra lite hur hon hade haft det och prata om lite andra grejer. Men det blev inte många svenska ord sagda, Marco ringde nämligen när jag var på väg att möta upp henne. Han stod utanför mitt hus och ville ses, så slutade med att han hängde på oss och vi umgicks resten av kvällen fram tills nu. Trevligt, trevligt!

Nu ska jag försöka ladda upp videon från fallskärmshoppningen här på bloggen, hoppas jag lyckas!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv så gör jag det jämt. Kan inte somna om jag inte har öronproppar djupt insatta i öronen. Så skönt att plugga in propparna och stänga ute alla störande ljud. Sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa öronproppar. Hur skönt som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja jag sover alltid med det när jag har sovmorgon, annars vaknar jag av barnen! så skönt :)

      Radera
    2. Du råkar inte ha nått bra tips på öronproppar att sova med? Jag får lite ont av de vanliga gula propparna efter en hel natt.

      Radera