måndag, september 24, 2012

BIKE RIDE

Hade en så mysig avslut på mitt morgonpass idag! Innan jag tog A till skolan myste vi i soffan och läste the Wizard of Oz i hela 20 minuter för att hon var så snabb att göra sig iordning för hon ville att vi skulle läsa. Det är så kul att läsa den boken med henne, för jag har faktiskt aldrig läst den. Även om man alltid har vetat ltie om den, för att det är en så stor barnbok, så är det här första gången jag får veta hela historien. Och kul med originalet på engelska! Jag vill höra sagan lika gärna som A vill, haha!

På min rast tog jag en tur med löparskorna. Hade sådan träningsvärk i benen att jag knappt kunde springa, bara krampade hela tiden. Av en enda match, som knappt var en riktig match liksom! Vad har hänt med mina muskler?? En månad minimalt med träning har verkligen satt sina spår. Det känns som att jag börjar om från början med att jobba upp kondition och styrka, tur jag har min class imorgon. Det kommer att bli intressant att se vad det här året kommer göra träningsmässigt för mig. Jag har verkligen en chans att komma hem vältränad och hälsosam eftersom jag äter så bra mat här i värdfamiljen och jag har chans att träna mycket om jag vill. Men samtidigt är det väldigt lätt att strunta i träningen och göra massa annat kul istället, och alldeles för lätt att äta massvis med onyttigheter. Hemma har jag aldrig behövt anstränga mig så värst när det gäller träningen. Man får så mycket gratis genom att ha flera fotbollstärningar och matcher varje vecka, och en springtur om dagen under sommaren är något som lätt bara kommer av sig själv. Nu måste jag verkligen anstränga mig för att träna, det ska bli spännande att se hur mycket träningsmotivation jag egentligen har när det kommer till kritan!

Efter jag hämtat E och vi ätit lunch bestämde jag mig för att vi skulle ta cykeln till Gasworks Park, lite mer träning kan ju inte skada tänkte jag. Så vi kopplade på Ride-behinden vilket är som en halv barn-cykel. Den har bara ett hjul, trampor, sadel och styre som inte går att styra utan är till för att hålla i sig i, sedan sitter framdelen fast i min cykel. På det sättet drar jag E, men hon kan ändå hjälpa till och trampa lite och träna balansen och så. Ett jättebra sätt att cykla tillsammans så när hon inte kan cykla själv helt och hållet, och när det är så långt att hon inte orkar det heller.

Vägen ner till Gasworks Park var inga problem, bara utför nästan. Väl där gjorde vi inget speciellt, sprang omkring och lekte, myste vid vattnet och bara hade det bra tillsammans! Vädret är fortfarande med oss också, sol och klarblå himmel, inget regn, vilket gjorde dagen perfekt för en cykeltur. Vägen hem var lite jobbigare dock. Bara uppför, branta långa uppförsbackar för att komma upp på Queen Anne igen, och med E som en extra tyngd där bak, det var inte lätt! Vi fick kliva av och gå stora delar av vägen, och jag var alldeles genomsvettig innan vi kom hem, blev som ett träningspass till. Men det var värt det, och skönt efteråt.

Kvällens middag var hur god som helst förresten, det var ris och en tofugryta med jordnötssås och grönsaker, mums!! Har jag sagt att jag älskar maten som min värdfamilj (främst min värdpappa) lagar varenda dag? Hade aldrig ätit tofu förut, nu har jag ätit det jättemånga gånger!

Nu har jag family-meeting, lägger upp några bilder från dagen efter det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar