onsdag, september 12, 2012

SOCCER

Måste få dela med mig lite av min glädje just nu angående fotbollen! Nämnde för ett par dagar sedan att jag har hittat ett fotbollslag att spela i, och det verkar vara perfekt! Det här laget börjar sin fall-season nu på söndag, så det är en hel säsong matcher kvar att spela. Laget är väl inte det bästa, som jag har uppfattat det är det ändå hyfsat bra spelare men de har fullt upp med arbete och familj att de inte har tid att träna och sånt, så det är kondition som sätter stopp för dem och att de inte har några träningar utan matchar bara. Men det känns kul och jag vet inte om jag har tid med fotbollsträningar heller. Har kollat deras spelade matcher och de har vunnit fler än vad de förlorat i alla fall. Laget är mixat med både herr- och damspelare, så är det i ligan de spelar. Man måste ha 6 manliga spelare och 5 kvinnliga på planen hela tiden. Har man inte tillräckligt med kvinnliga spelare får man spela med färre än 11 spelare på planen. Nu är det så passande att det här laget behöver fler kvinnliga spelare, perfekt för mig, OCH de behöver en målvakt! Hur bra är det inte då att jag både är en tjej och målvakt? Känns som att det här är en perfekt chans för mig att få spela mycket, i ett annat lag kanske jag måste ha tid att komma på träningar och få kämpa om en spelplats, här kommer jag nog alltid att ha en. Kan tyvärr inte spela nu på söndag, för då är det au pair-meeting, the scavenger hunt. Men förhoppningsvis nästa söndag, längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar