tisdag, september 04, 2012

FRÅGA OM PRESENTER

Fråga från Anonym: Vad hade du med dig för presenter?

Svar: Man brukar alltså ha med sig nån present från sitt hemland när man kommer till värdfamiljen, speciellt då till värdbarnen. Jag köpte två Astrid Lindgren böcker till barnen, Karlsson på taket och Alla mina barn. Jag gav de även varsin Sverige-tröja (SvFF), varsina såpbubblor och varsin pysslebok för prinsessor. Eftersom jag själv vet att jag brukade bli avundsjuk och det alltid blev bråk om jag och lillasyster fick två olika saker (den andras var alltid bättre än ens egna) så gjorde jag det enklast med att köpa samma eller liknande presenter till båda. Till värdföräldrarna gav jag en påse lakrits och en bok på engelska om Höga Kusten där jag bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar