söndag, september 23, 2012

FORTSÄTTNING AV MIN SÖNDAG

Efter matchen gick jag till Kerry Park och njöt av livet en stund. Kan sitta där på en bänk i flera timmar och bara kolla på allt folk som alltid är där. Idag var det de vanliga grupperna av turister, alltid lika intressant, ett bröllop som det ofta är där, och så en inspelning för miss America tror jag. Var ganska kul att se. Kan som sagt sitta där jättelänge och kolla både på utsikten och folket där.

Sedan följde jag med mina värdbarn och värdmamma till en butik med utklädnad inför halloween, var jättehäftig butik! Fanns alla slags utklädnader där och alla hittade något att klä ut sig till utom jag. Men jag ska fundera ut något kul jag med, ser verkligen fram emot halloween! Ska bli jättekul och spännande att få fira det här i USA där det är så stort. Alla går verkligen all in, en del har redan börjat pynta hus och många har fixat kostymer redan.

Nu på kvällen har jag jobbat, löjligt enkelt! Mina fina tjejer var så snälla och hjälpsamma och vi hade en jättemysigt lässtund innan läggdags. När jag var liten älskade jag att läsa kapitel-böcker, så det har jag gjort nu med båda tjejerna. Vi läser ett kapitel lite då och då och så blir det till vår egen lilla grej, jättekul! Med E läser jag Karlsson på taket och med A läser jag the Wizard of Oz. Rekomenderas verkligen att läsa en längre bok på det sättet istället för nya korta varje gång. Det blir lite mer speciellt.

Det tar lång tid att skriva ikapp en hel helg såhär, ska komma ihåg det till nästa vecka. Nu väntar en ny arbetsdag imorgon, så god natt USA god morgon Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar