torsdag, september 13, 2012

ZOO OCH MENCHIES

Klockan är mycket och jag har nyss kommit hem och är jättetrött. Har massa bilder från dagen som jag jättegärna vill lägga ut men orkar inte just nu, får göra ett till inlägg där jag berättar lite mer en annan dag. Drar en snabb sammanfattning av dagen. Hade specialday med E idag (hon har ingen pre-school på torsdagar men normalt sett är min värdpappa ledig då och har specialday med henne och jag har sovmorgon, men idag hade han ett möte han behövde vara på) och vi åkte till Woodland Park Zoo. Det var ett jättefint och bra zoo. Och stort var det! Vi gick inte ens på alla avdelningar för att det var så stort och tog tid och energi. Men fick se massvis med djur, alltifrån pingviner och flodhästar till giraffer och leoparder. Vi hade en jättebra dag tillsammans, som avslutades i matavdelningen och hon fick äntligen ett efterlängtat "treats" som hon tjatat under dagen att hon faktiskt ville ha, haha!

Idag var det meningen att jag skulle laga middag (ska i framtiden laga middag en gång varje vecka), men eftersom mina matlagningskunskaper inte är de bästa och allt är annorlunda här fick jag mycket hjälp av min värdpappa idag, kändes som att han gjorde mer än mig om jag ska vara ärlig. Men ni kan aldrig gissa vad vi lagade. Tofu stew, ja tofu-gryta! Låter inte så värst gott, men åh så gott det var!! Såg inte så värst gott ut heller, såg ut som en tallrik med vatten, sallad, majs och tofu-bitar. Men jag njöt av varje tugga! Har aldrig ätit tofu förut så det var en väldigt bra första-gången-jag-åt-det.

Nu på kvällen gick jag och mötte upp Johanna, sedan gick vi till Menchies här på Queen Anne. Har inte blivit av att jag gått dit än, trots att jag jättelänge har velat det, för man har ju hört talas om frozen yogurt och att det ska vara så gott och kul att få välja allt själv och greja på. Och det var det! Var tvungen att smaka av nästan allt och slutade med en fulllastad bägare, åh så gott. Passar verkligen på att äta allt onyttigt jag bara kan nu tills jag kommer igång med träningen. Efter det promenerade vi längs Queen Anne Ave, gick in på Safeway och inspekterade alla roliga saker det finns här i de amerikanska mataffärena. Sedan gick vi hem till Johanna och jag fick se hur hon bodde. Snacka om drömläge! Hon bodde stört fint, megastort hus och utsikt över både bostadsområde och Puget Sound. Åh.

Och nu är jag hemma, trött! Är strul med mitt bankkonto också, drygt. Det ät tusen gånger svårare med sånt här för allt är på engelska så jag fattar ingenting när de pratar bankspråk på engelska, har ju svårt att förstå det på svenska liksom! Och har inte haft nå mer tid till körkortsteorin, borde stänga in mig en hel dag eller i alla fall kväll och bara plugga igenom det så det blir gjort. Imorgon börjar jag jobba kl 7, så jag borde sova nu. Ska äta lunch med au pairen i huset alldeles bredvid, har inte träffat hon än så ska bli kul. Återkommer med bilder från zoot imorgon. Kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar