fredag, september 28, 2012

BRING IT!

Okej, jag är fortfarande glad men lite lugnare! Vet inte riktigt var jag ska börja, det har varit en så bra morgon av flera anledningar. Jag tänkte lista dem samtidigt som jag berättar om min dag!


  • Jag vaknade upp och blev så glad att jag mådde bättre och är i stort sett frisk (förutom halsont)
  • Jag insåg att jag är ledig idag!
  • Slog på datorn och då hände den bästa saken som hänt under dagen idag, och den största anledningen till att jag är såhär glad som jag är: Mamma skrev och sa att.... Hon har bokat flygbiljetter hit till Seattle!!!!! Kan inte fatta att det är sant, men det är det!! Den 24e december kommer de hit allihopa: Mamma, pappa, Moa, mormor, och Moas pojkvän Lucas. De stannar ända till den 2a januari, vilket är mer än en vecka, åh jag är så glad! Jag kommer att ta ut en av mina semesterveckor då så att jag kan vara med dem så mycket som möjligt. Men eftersom de är här mer än en vecka kommer jag förmodligen måsta jobba någon dag, men det gör inte så mycket, det innebär bara att de får lite tid att sova ikapp jetlag och de kommer att få tid att träffa min värdfamilj.
  • Träffade min värdmammas mamma och styvpappa efter jag ätit frukost, jättetrevliga och glada personer, fick ett jättebra intryck av dem!
  • Åkte ner till downtown och träffade Malin S. Vi hade räknat med att vädret skulle vara sol och att åka till Alki Beach, men solen hade inte hunnit komma fram än så vi tog en tur på stan istället. Det gjorde inte så mycket utan hade en jättetrevlig förmiddag ändå! Hittade ett par plagg på Forever21, som vanligt. Dock inte en jacka som var det jag hade planerat att köpa, som vanligt. Haha!
  • Var en sväng på Pike Place Market, blir alltid glad av att vara där, älskar stämningen! Vi köpte vackra blombuketter och sedan åt vi på Subway och Malin blev uppraggad av killen i kassan. Dog nästan av tillbakahållet skratt, det var så amerikanskt!! "Oh, so you take care of children! I have a child that needs care... Are you interested?" Och så BLINKADE HAN MED ÖGAT! och hade världens flin, var så fult!!
  • Träffade en kille när vi väntade på våra bussar och det visade sig att han också var au pair, bor nära mig på Queen Anne, kom hit för en månad sedan, spelar fotboll, sammanträffandena slutade aldrig att komma upp! Malins buss kom ganska snabbt men han och jag skulle åka samma och fick vänta ganska länge, men det gjorde inte så mycket. Jättetrevlig kille, kommer från Mexico, så det var kul att bokstavligen springa in i honom där vid bussen.
  • Jag har två fantastiska värdbarn som jag alltid blir glad av att bara se!
  • Om några timmar kommer Maja hit, och ikväll ska vi på "birthday-party"! Det är en annan au pair som fyllt år i veckan. Har aldrig träffat henne förut så det ska bli kul att träffa henne och massa annat folk, hon har hyrt ett helt café som lokal och det kommer finnas buffé och allt, ska bli jättekul! Sedan ska Maja sova här, myyys!
  • Jag har en hel helg kvar med massa andra roliga saker som händer, speciellt på söndag!!!!!!
  • Jag bara älskar mitt liv här och alla möjligheter som livet ger
Som ni märker har det hänt många roliga saker idag som gjort mig glad, vissa är större och andra är mindre, vissa är logiska för er att jag är glad över medan andra kanske det bara är jag som förstår varför jag blivit glad av. Hur som är jag glad att vara frisk, bara det gör så himla mycket!
Kände att trycket på min tröja uttrycker vad jag känner för livet just nu,
BRING IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar