tisdag, september 25, 2012

EXERCISE AND CONDITION

Skulle alltså på min första klass idag, slutade att jobba 45 min innan det började och åkte 30 min innan, vilket skulle vara bra i tid då det tar ca 15 min med bil dit. Men åkte såklart i rusningstid och blev stående i bilkö jättelänge och kom 10 minuter för sent. Och parkeringautomaten fungerade inte heller, så oroade mig att jag skulle få böter (igen..).

Men det fick jag som tur var inte, och det var inte hela världen att jag var sen, körde bara igång med det de höll på med när jag kom dit, vilket var step up. Fick genast en sån härlig känsla av gruppen, det var en bred blandning! Alltifrån tjejer och en kille i min ålder, till tanter och farbröder och alla åldrar där mellan. Och det var sån skön stämning med mycket skämt och alla var trevliga. Läraren var glad och full av energi, jätteroligt!

Själva kursen var en blandning av olika träningsprogram. Vi började som sagt med step up, sen körde vi styrka, efter det lite kondition och så lite mer styrka och avslutade med lite yoga och stretch. Gillade verkligen blandningen, men det kunde gärna fått vara liite jobbigare för mig. Men jag var svettig och slut när jag gick därifrån! Är nöjd med mitt första val av klass.

Hade förresten en stor spindel i duschen nu.. Sen jag hade min incident med jättespindeln i duschen kollar jag alltid igenom duschdraperiet innan jag hoppar i och nu höll jag på att få en hjärtattack när jag lyfte på den och det kröp en stor spindel där! Sprang upp och bad min värdpappa ta bort den innan jag kunde duscha, haha.. 

Sedan har jag även lyckats bli smittad av Es förkylning. Kände lite halsont under dagen idag och efter träningen blev det mycket värre och har lite huvudvärk nu också. Så ska försöka komma i säng nu och hoppas det försvinner över natten. För imorgon är det Yom Kippur, en fortsättning på det judiska nyåret som jag gärna skulle vilja vara med på. Men mår jag inte bättre känns det lite dumt att gå iväg på det, både för att det skulle vara bättre att vila eftersom jag jobbar ett par timmar mitt på dagen, men vill inte smitta en massa folk heller. Kliver upp imorgon och känner mig för.

2 kommentarer:

  1. Åh men va smart med en sådan kurs! Har funderat massa på vad man ska läsa, men detta var ju en väldigt bra idé! Jag som är lite lat med träningen blir ju "tvingad" att träna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag kände likadant, jag är van att ha en tränare som säger åt mig vad jag ska göra på grund av fotbollsträningarna, så det här var en bra ersättning för det tyckte jag! och det var jättekul, och man får ingen läxa ;) haha, ne men jag kan rekommendera att ta den eller en liknande, riktigt billigt för många timmar också!

      Radera