torsdag, september 20, 2012

PARKING TICKET

Efter jag karat teorin bestämde jag mig för att "fira" med att åka till Alki och ta en promenad och kolla på den vackra utsikten. Men när jag kom dit var det sån dimma att man knappt såg vattnet, jättetråkigt eftersom det varit bra väder ända sedan jag kom hit, men nu börjar det bli kallare och dimma på morgonen. Så jag åkte förbi, men när jag nästan var vid hamnen så såg jag en sån häftig sak att jag var tvungen att stanna och ta kort, så jag körde in på en stor parkering, som var till för de som hade släp med båt. Men det stod vanliga bilar där också, så jag ställde mig bredvid dem, var kanske 3-4 stycken till. Och så gick jag bort en bit och tog några kort, satt ner och njöt, var bara där en kvart kanske.

Men när jag kommer tillbaks till bilen så sitter ett litet vitt kuvert under vindrutetorkaren med en bot på 53 dollar för " parking for vegicles with trailiers only". Jahaja, det var ju kul. Nog har jag stått på flera sånna perkeringar hemma i Sverige förut och det har inte varit nå fel alls. Såg inte heller nån skylt där det stod att det bara var för bilar med släp. Och det stod ju redan vanliga bilar där, det var tillomed 1 eller 2 fler som hade kommit medans jag var borta! Så jag blev väldigt förvånad. Riktigt surt eftersom jag kunde spenderat dem pengarna på något mycket roligare. Men nu kommer jag aldrig göra om det i alla fall!

Här är i alla fall bilderna, $53 värda
Dimman var liksom precis på väg att försvinna och det hade blivit som ett teperaturskiljt lager, som en vägg av dimma. Jättehäftigt att se var det, men inte värt $53...

4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar