onsdag, september 05, 2012

MIN DAG

Det är knappt så jag har tid att skriva här som det är just nu. Det är en busy week. Jag hinner inte facebooka och att sitta och läsa bloggar är ju bara att drömma om. (Jag ska länka några som jag läser när jag har tid till den som undrade om jag kunde göra det här om dagen) Jag skulle behöva läsa lite körkortsteori och höra av mig till alla er där hemma, men jag har faktiskt inte tid just nu. Det är så mycket nytt att lära sig, saker jag vill göra och folk att träffa. Men ni får gärna fortsätta höra av er så svarar jag när jag kan och om nån vecka lovar jag att boka in skype med alla som vill!

Idag har jag gjort en riktig jobbdag. Körde A till skolan, första skoldagen! Spännande, det var en mycket större grej än vad det är hemma. Sedan hade jag E hela dagen själv. Vi lekte en stund på skolan sen åkte vi hem, gjorde lite chores, läste bok och gjorde iordning lite picnic lunch som vi tog med oss till parken. Där låg vi o det underbart vackra (och otroligt varma) vädret och läste om Mio, Bröderna Lejonhjärta, Nils Karlsson Pyssling och alla de andra. Hittade på lite egna sagor och myste med varandra. Helt underbart! Vi jagade lite såpbubblor och lekte i lekparken också innan vi åkte hem och tiden hade bara flugit förbi så då var jag off.

Åkte nästan direkt ner till downtown och mötte upp AnnaLena, en tysk tjej som jag bodde med på Training School i New York. Fick ett litet förskott på lönen av min värdpappa och den försvann direkt. Och då hann vi ändå bara vara inne på två affärer: Forever21 och Victorias Secret (Pink). Nu förstår jag varför alla älskar Forever21, det fanns sjukt snygga kläder, hur mycket kläder som helst och priserna var otroligt låga! Min favoritaffär hittils. Men Victorias Secret var också helt otrolig. Så mycket underkläder, så stor variation, så vackra och lyxiga! Snacka om kvalité, men då betalar man för det också. Hade i alla fall en jättetrevlig kväll med mycket skratt, avslutade på Starbucks, jag kommer nog att bli en riktig kaffedrickare innan året är över.

Det här var vad jag plockade på mig på Forever21, sen insåg jag att det fanns två våningar till. Skulle kunna gå runt där en hel dag och köpa mig en helt ny garderob, eller två
 AnnaLena på Starbucks!
Sammanlagt 62 dollar (varav 11 för trosorna), billigt!!

1 kommentar: