måndag, september 17, 2012

GENUINT GLAD IDAG

Jag ska också försöka knäppa lite fler bilder och lägga ut, det blir roligare då också! Jag fick klartecken nu ikväll från mina värdföräldrar att lägga ut foton på mina värdbarn, vilket jag inte trodde jag fick, så jag ska definitivt knäppa fler kort nu och dela med mig av till er, hoppas det kommer göra läsningen lite roligare.

Förutom firandet av nyåret idag som jag skrev om i förra inlägget har jag inte gjort så mycket. Jobbade ett par timmar efter det medans min värdmamma och värdpappa jobbade lite själva. A och E hade vattenballongs-krig större delen av tiden, väldigt roligt! Använde dock vanliga ballonger så de sprack nästan aldrig, vilket var nästan ännu roligare.

Sedan hade A swimming-class och jag gick med datorn till Starbucks bara ett par blocks bort och satt där med en grande cold java chip mocca (nästan bara chokladflakes, socker, chokladsås, grädde och lite kaffe, onyttig kaloribomb, MUUUMS!) och pluggade inför körkortet. Det känns bra, ska åka och göra written test på torsdag morgon. Har lite tid till att läsa på så jag hoppas jag kommer klara det. Håller tummar och tår! Behöver verkligen det där körkortet nu till ett par saker, inte minst som legitimation men även för att kunna göra en sak inom fotbollen, återkommer om det!

Det här med att sitta själv på ett café med datorn eller en bok, det skulle aldrig hända hemma i Sverige. Men här är det jättevanligt! Ikväll var det fler personer som satt själva än folk som satt i par om flera. Och det är jättemysigt att sitta med något gott att dricka i ett hörn med bra musik och datorn. Det är lite roligare att sitta på ett café än hemma, gillar stämningen och att träffa lite folk.

Nu har jag nyss haft family-meeting och pratat igenom de kommande två veckorna, det är mycket jobb som gäller nu! Och har planerat in mycket saker också, några hemliga och några som jag inte vill berätta om än. Men jag är så taggad på allt livet har att erbjuda just nu. Jag trivs så himla bra här och har mycket roligt att se fram emot. Men att gå runt och vara såhär lycklig hela tiden tar på krafterna så ikväll ska jag verkligen lägga mig tidigt. God natt Seattle, God morgon Norrland.

2 kommentarer:

  1. Åh blir så taggad när jag läser din blogg! Är antagen av CC och flrväntas komma iväg i slutet på jan/början på feb. Har nu bra kontakt med min match#1 i Atlanta och de känns sååå bra. Hoppas på att det blir match med dem, men hur som helst så är jag så taggad på att komma iväg! :) Kollar in här nästan varje dag, Seattle verkar superfint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att kunna tagga upp dig och alla andra, det kan behövas ibland på vägen till att bli au pair! Åh vad kul, du har mycket roligt och spännande att se fram emot :) tror du är ute i bra tid också! Jag håller tummarna för dig och önskar dig lycka till :D vad roligt att höra, seattle är verkligen helt underbart!

      Radera