torsdag, september 06, 2012

SOCIAL SECURITY NUMBER, FIXAT!

Kort sammanfattning av en fantastisk bra dag: Hade ledigt till 11:30 men klev upp i tid, tog en latte på Starbucks med mig på bussen ner till downtown, gick till Social Security Office och fixade mitt Social Security Number, så check på det! Hade ryggsäcken med mig, fullpackad med tunga saker som böcker och vattenflaska och tog en springtur hem längs Alaskan Way. Kändes som att vara tillbaks på Sandö igen och göra arbetsprov med syrgastuber på ryggen och stekande värme. Var jättejobbigt att springa hem eftersom det i stort sett bara är branta uppförsbackar. Var rejält slut när jag kom hem, men så stolt att jag klarade det. Hade världens vackraste utsikt när jag sprang också!
Sedan var jag själv med E ett par timmar, vi åt lunch ute i trädgården och sedan myste vi i solen och läste Karlsson på taket, så kul att hon älskar den boken! Fick inte sluta att läsa, men det gjorde inte mig så mycket eftersom det var jättemysigt. Sedan visade min värdpappa mig tvättmaskinen så gjorde lite av tjejerna tvätt, blir nog en till imorgon med mina egna kläder om inte annat. Sedan promenerade jag till As skola och hämtade henne, blev lek på lekparken där jättelänge innan vi gick hem. Hann inte ens in genom dörren innan vi gick ut igen med E och värdpappan för att gå till Farmers Market och äta middag. Det är en marknad som hålls här på Queen Anne varje torsdag genom sommaren och hösten med massa närodlat. Fanns flera stånd med mat man kunde köpa, jag åt en indisk maträtt naan eller nåt sånt tror jag den hette. Vi åt där på en kulle i solen tillsammans med alla andra som bor häromkring, alla känner alla i det här området, lite som hemma i byn. Sedan gick dom och köpte hemodlad frukt och grönt som är jättestort och jättegott och jag tog bussen ner till downtown för att träffa Malin.O som bor i West Seattle och varit här i ca 6 veckor. Vi satt på Starbucks och pratade, jättemysigt var det! Nu ska jag snart gå och lägga mig, börjar kl 7 imorgon! Men har en paus på 2,5 h mitt på dagen så då ska jag skypa med släkten som är hos Fredrik (mosters man) och firar hans födelsedag, ska bli jättekul att säga hej till alla!

Har förresten fått en liten hög med frågor här på bloggen, ska skriva ett inlägg med alla frågor och svar inom ett par dagar, så passa på att fråga om det är något så tar jag med alla frågor jag får i det inlägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar