söndag, september 23, 2012

DÅLIG HELGUPPDATERING


Det har en tendens att bli lite eller inget bloggande alls under helgen för mig. Det beror på att sedan jag kom hit har jag haft fullt upp varje helg. Tar verkligen vara på min lediga tid! Så jag antar att det är så det kan bli i fortsättningen också, jag bloggar ingenting eller inte så mycket under helgen, och nu på söndagskvällen skriver jag ikapp lite vad som har hänt. Så..

Fredag: I fredags var en vanlig jobbdag, om ni inte har förstått hur det ser ut då, så är det så att jag jobbar morgonen, ledig ett tag mitt på dagen och jobbar eftermiddagen fram till 6 pm.

På min rast bokade jag och Rebecka biljetter till Rihanna den 3 april. Sjukt kul, är jättetaggad!! Jag skypade också ganska länge med mamma och pappa, det var en höjdare! Jag är så glad att allt känns så bra. Jag kan prata med dem hemma utan att jag blir ledsen för att jag saknar dem, jag trivs bra och det vet de och jag vet att de har det bra hemma även fast jag inte är där. Än så länge har jag inte någon hemlängtan alls, men jag vet att det kommer att komma perioder då jag har det också, men inte än. Däremot skulle jag vilja skypa lite mer med er mina vänner där hemma i Svea land, ja ni där som läser det här nu och känner er träffade, kan vi boka in en skype någon passande dag den här veckan?? Låt mig veta om det finns några intresserade!

På fredagen fick jag också uppleva min första riktiga regniga dag här i Seattle, det omtalade fruktade regnet. Det var knappt något regn alls att tala om, smått smått duggregn! Det var mest moln på himlen och lite dimmigt och fuktigt och så på morgonen. På eftermiddagen/kvällen sprack det upp igen. Men lite kyligare har det blivit, speciellt på kvällarna.

Kvällen spenderade jag i downtown med Malin.O, vi åt middag och gick lite i affärer och hann med en snabbis på Starbucks innan allt stängde. Förstår inte varför det stänger så tidigt på en fredag, eller tidigt och tidigt, jag förstår inte varför de inte har öppet lite längre än vanligt på fredagar och lördagar. Men jag behövde ändå åka hem och lägga mig i tid eftersom jag skulle upp redan 5:20 am på lördagen och göra den här galna saken jag skrev om. MEN....

Lördag: Klev upp jättejättetidigt och satt till och med på bussen på väg när det vi fruktat inträffade, vår galna sak blev inställd på grund av att det regnade på morgonen.. Det var verkligen hur tråkigt som helst! Hade klivit upp tidigt och taggat i flera dagar. Nu hoppas vi på att kanske boka om det till den 7de oktober (?). Frågan är bara om vädret är bättre då.. Det har som sagt börjat bli sämre, de här tre senaste dagarna har det varit mulet och ibland också lite duggregn på morgonen, men det har alltid spruckit upp på dagen och blivit klarblå himmel större delen av dagen ändå, så det har varit helt ok!

Jag gick hem och la mig och sov lite igen efter den besvikelsen.. Sedan åkte jag ner till downtown och gick i affärer med Jana, tysk som bor här på Queen Anne. Köpte en långärmad funktionströja att springa/träna i. Sedan åkte jag vidare hem till Maja där jag spenderade resten av kvällen! Hon bor mitt ute i skogen i ett jättestort hus som är hur fint som helst, fick verkligen Twilight-feeling för det påminde om Cullens hus med läget och allt. Och jättetrevlig värdfamilj har hon också, var så kul! Vi beställde pizza, home delivery. Har alltid velat göra det, och nu har jag gjort det, på bästa sätt här i USA, precis som på film! Och pizzan var sjukt god, åt så mycket att jag ville spy efter. Sedan badade vi hottub och snackade och bara var, hur mysigt som helst. Hade en jättebra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar