söndag, september 16, 2012

SCAVENGER HUNT

Idag söndag var det en tidigt morgon eftersom jag hade mitt första au pair möte på morgonen. Man har det en gång i månaden hela året, och det är obligatoriskt. Man möts vanligtvis i au pair-gruppen man är i tillsammans med sin LCC, men den här gången var det ett jättestort möte tillsammans med alla au pair-grupper och alla LCCer i et stort evenemang som kallas the Scavanger Hunt och går ut på att man är i grupper om 4 (jag var med Johanna, Malin O och en annan tjej som jag inte kommer ihåg vad hon heter, sorrie) och så har man en lista med olika frågor man ska ta reda på svar på, olika saker man ska knäppa kort på eller olika saker man ska hitta. Det började ca 9:30 am på Westlake Center (downtown) och så skulle man vara på Seattle Center 1 pm. Det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara, och som den tävlingsmänniska jag är gick mitt lag in för att vinna och vi kämpde på bra och fick ihop hela 62 poäng! Men vi vann inte.. Långt ifrån.. Men det var faktiskt kul och vi fick göra en del galna saker, och det var roligt att träffa ännu mer au pairer och umgås. Det var min kamera vi använde när vi skulle knäppa kort på någonting så här är ett par av sakerna vi fick i uppdrag att knäppa kort på (tagna väldigt hastigt i syfte att bara visas att man gjort det dock)
Take picture of..
a street performer 
the original Starbucks
Pike Place Market Fish Thrower 
Someone in a Seattle shirt 
with a monk fish 
totem pole at Victor Steinbrueck Park 
the Space Needle and an eagle together
Ett points per bild!

Sedan var jag tyvärr tvungen att åka hem för att jobba, men det innebar bara att följa med till Fred Meyers (typ som Ica Maxi hemma i Sundsvall, fast mycket mycket större) och hålla koll på tjejerna. Efter det åkte vi hem, bytte om och så var det dags för att gå till en kyrka här i närheten för att påbörja firandet av det judiska nyåret! En högtid som kallas Rosh hashana. Det var först en middag och sedan gudstjänst. Vill skriva och berätta mycket mer om det, både om kvällen vad vi gjorde och hur det var, och även om varför och lite information om judendomen. Men just nu är jag jättetrött och måste sova för firandet fortsätter imorgon så det blir en tidig uppstigning. Jag hoppas jag får tid imorgonkväll till att sätta mig ner och berätta om dagen och morgondagens firanden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar