fredag, september 07, 2012

CHOKLADFROSSA

Ikväll var en sån kväll då jag önskade att jag hade haft kameran med mig så att ni kunde fått se vad jag och Johanna åt och drack på Starbucks! Såg så himla gott ut, och smakade ännu godare. Vi skulle egentligen bryta Starbucks-trenden med att gå på ett annat café, bara för att upptäcka att många cafén här på Queen Anne stänger redan vid 7 pm. Men Starbucks kan man alltid lita på när det gäller öppettider, bra godsaker och självklart det bästa kaffet. Därför slutade det med att vi gick dit ändå. Och vi hade världens choklad-frossa! Jag åt en chokladbrownie, en chokladboll på en pinne doppad i frosting typ och en Java chip frappe med grädde och choklad på toppen. Kan man få i sig mer choklad än så på en kväll? Ne, jag spricker nästan av mätthet just nu. Gott var det och jag struntade fullständigt i att kolla hur mycket kalorier det innehöll, som man så tydligt blir informerad om här i USA då det står hur många kalorier varje kopp innehåller, bra eller dåligt? Jag tjänar mer pengar per vecka nu än vad jag fått i studiebidrag per månad de senaste åren, och jag bor i USA där all mat (och kläder, elektronik och bensin också) är billigt och väldigt gott. Jag ska unna mig allt jag vill ha under det här året, för det är jag värd! Ett par extra kilon kan man bli av med när man kommer hem till Sverige igen, att aldrig levt livet fullt ut här i USA och testat allt som finns, det är en sak som man inte kan förändra när året är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar