tisdag, september 25, 2012

FÖRMIDDAG MED ANNALENA

Idag började dagen med en välbehövlig liten sovmorgon! Sedan bestämde jag träff med Annalena, en av de tyska tjejerna som kom hit samtidigt som mig. Hon kom hit till Queen Anne och vi gick till Kerry Park, kollade utsikten och knäppte lite kort och så gick vi till Menchies och mumsade i oss lite frozen yogurt också.
 Och så visade jag Meridiths hus för Annalena, hon tycker inte heller det ser ut som i filmen. Men knäppte bara kort på en av ingångarna, det är den andra man ser mest av i filmen.
När jag kom hem hade städarna varit här och städat huset. Blir så förvånad av att komma in på rummet och upptäcka att sängen är bäddad, alla mina grejer är fint upplagda i högar och allt ser så rent ut! Det bästa är att jag inte behöver städa badrummet, känns så lyxigt att få det städat och fräscht. Jag hämtade sedan E och tog henne till swimming class, är faktiskt ganska kul att sitta där och titta på, men brukar ha med mig en bok också.

Resten av dagen flöt på bra och A hade en playdate här efter skolan, och då är det väldigt lätt att vara au pair eftersom man inte behöver göra så mycket. De sköter sig själva och jag får inte ens vara med om jag vill, klagar inte!

Sedan åkte jag iväg till min första college class, det var jättekul! Skriver lite mer om det efter jag duschat, för jag stinker verkligen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar